Talk'nPick -
lagereffektivet till en ny nivå

Förbättrad effektivitet med upp till 40% och ökad noggrannhet upp till 80%

Talk’nPick är ett kostnadseffektivt och snabbt sätt att ta lagereffektivitet till en ny nivå – utan tunga
systemimplementeringar och stora affärsrisker.

Talk’nPick är en smidig och multimodal lagerhanteringslösning för användning med röst, skannrar eller tangentbord.

Lätt och bärbar, den följer med användaren.
Med hjälp av modern teknik hanteras arbetsuppgifter utifrån användarens val. Taligenkänning, olika läsare och vanliga mobila enheter fungerar sömlöst tillsammans. Den flexibla lösningen är både enhets- och nätverksoberoende.

talk'npick - multimodal insamlingslösning

Skanna, prata eller skriv - du bestämmer

Talk’nPicks taligenkänning och teknik frigör både användarens händer och ögon och allt fokus kan läggas på arbetet. Med lösningen kan allt lagerarbete utföras från godsmottagning och  insamling till interna lagerflyttar. 

Informationen som krävs för uppgifterna matas in efter användarens val genom tal, streckkod eller
knapptryckning på smartenheten. Arbetsinstruktioner ses på skärmen och hörs som tal.

Multimodalitet är det mest exakta och snabbaste sättet att arbeta i ett lager. Dess användarvänlighet minskar träningstiden till en bråkdel av vad den brukade vara.

 De enheter som används med applikationen kan väljas fritt med hänsyn till de enskilda behoven som finns i varje lager. Även billiga bas telefoner
fungerar. Begränsningar till enskilda märken eller typer av enheter är ett minne blott för Talk’nPick -användare.

Vi har 100% nöjda användare som rekommenderar lösningen. Enkelheten och användbarheten är i toppklass.

Lösningen omfattar också arbetsoptimering, hantering och spårning i realtid med verktyget. Med verktygen vet du vad som händer i ditt lager nu och i framtiden. Du får en helt ny dimension för lagerhantering.

viktigaste egenskaper

Talk'nPick -
- den mest mångsidiga lagerhanteringslösningen på marknaden

Mottagning

  • Sök efter produktkoder
  • Avvikelsehantering
  • Returhantering
  • Inventeringskontroller
  • Skriv ut produktetiketter

Hyllor

  • Fritt val av lagringsplats
  • Märkning av lagringsplatser
  • Inventeringskontroller

Insamling

  • Kombinera uppgifter
  • Pakethantering
  • Hantering av leveransmetoder
  • Kilo- or variable vikt
  • Regional insamling
  • Automatisk lagringsändring när saldo tar ut
  • Inventeringskontroll
  • Fyll I begäran
  • Avvikelsehantering
  • Enhetens säkerhetskopiering

Lager

  • År
  • Kontinuerligt
  • Roterande
  • Nollställning
*

Interna överflyttningar

  • Produktsökning efter kod or titel
  • Avvikelsehantering
  • Verifiering av lagringsplats

Verifiering av information

  • Lagringsplats
  • Produktkod
  • Partinummer
  • Serienummer
  • Multisamllingsbox

Multimodal användning

  • Tal
  • Streckkod / QR-kod
  • RFID
  • Skrift

Aktivitetssoptimering

  • Ruttoptimering
  • Samlad insamling
  • Regional insamling

Produktion

  • Produktetiketter
  • Lagringsplatser
  • Andra etiketter

Enhetsoberoende

  • Smartphones
  • PDA enheter
  • Surfplattor
  • AR-enheter
  • Fingerskannrar
  • Handskeskannrar
  • Fickskannarar
  • Bluetootet headst

Nätverksoberoende

  • Wifi
  • eller GSM
  • eller Wifi + GSM

Mångsidig integrering

  • Anpassad integration
  • Inbyggad integration
  • Talsamlingsgränssnitt
  • Standardiserat REST-grässnitt (API)

Talk'npick versioner

Light - Advanced - Pro

LIGHTADVANCEDPRO
Antal lager1530
Uppgifter
  • Insamling
  • Mottagning/hylla
  • Inventering
  • Intern överföring mellan hyllor
Anvendingsområden
  • Tal
  • Dash-/QR-kod
  • Tangenttryckning
Tilläggt
  • Kontrollera lagringsplatsen
  • Produktrecension
  • Kontrollera kvantitet
  • Kontroll av batch-/serienummer
Tools-program
  • Rapporter: jobb, produkter, personal, platser, ABC, etc.
  • Dashboard: arbertsframsteg och aktivitet
  • Att göra-lista: arbetshändelser, tider, etc.
  • Underhåll: personal, förpackningar, avvikelser etc.
Använding av produktbilder
Prioritering av arbetet
Avvikelserhantering
Intelligent kombination: månsidiga och aggregerad samling
Personalledning
Saldoförfrågan, Produktsaldo och aggregerad samliing/strong>
Transportvägshantering
Förpackingshantering; kvantitet, typ, vikt, dimensioner, identifiering och paketinnehåll
Fyll i begäran
Etikettutskrift: Etiketter för produkt, förpackning eller förvaringsplats
Noll inventering och samlingsoptimering smarta hyllor/strong>
Hantering av utskrivabara produkter
Produktdatahantering: Mått, vikter och produktbilder
Unifaun Intergation och transporthanteringy
Läs mer...
= antingen     = alternativ

dEMO

Talk'nPick - demo för insamling

Spela videoklipp

Titta på en kort video på drygt en minut om hur man utför insamlingsoperationer multimodalt.

Använd knappen nedan för att kontakta  och boka din tid för en demo som tar cirka 30 minuter.

Integration

Integration med kundsystem

Kuva1

Talk’nPick integreras sömlöst med de flesta ERP- och WMS -lösningar.

Vår gedigna erfarenhet av olika tekniker (REST, Webservice, FTP) och vår standardiserade integrationsplattform gör våra integrationer tillförlitliga.

Du har flexibiliteten att välja det lämpligaste alternativet. 

Det finns flera alternativ för integration:

• Slutförda integrationer
• Talk’nPicks standard REST -gränssnitt
• Anslutning för röstuppringning
• Kundspecifika integrationer, inklusive för kundanpassade kundapplikationer

INTEGRATIONER

Visma
Visma.net
Odoo
Odoo erp
Ahkio Pupesoft
Pupesoft erp
Microsoft Dynamix AX e1616436536342
Dynamix erp
CGI Gemini e1616436496449
Gemini erp
Logistone Varasto365 e1616436472468
Varasto365 wms
Receptum logo 3
MAXX Pharmacy erp
vitec autofutur
Autofutur erp

kundberättelser

Kundberättelser

Medifon Oy
Medifon Oy
Read More
MEDIFON ÖKADE LAGRAFFEKTIVITETEN ÖVER 30%

Medifon Oy är ett läkemedelsföretag som verkar inom läkemedelsindustrin. Tillväxten de senaste åren har varit stark och förberedelser pågår för ett stort steg med den nya rektorn.
Jämfört med stora konkurrenter är utvecklingsresurserna mer begränsade, men enbart anställning av ytterligare arbetskraft löste inte förberedeseln för tillväxt. Rätt teknik hittades på Devoca lösningen räddade sig på mindre än ett halvt år.

Klicka på logotypen och läs historien.
LTP Logistics Oy
LTP Logistics Oy
Read More
YTTERLIGARE KRAFT FRÅN TALSAMLING

LTP Logistics Oy är ett företag som erbjuder temperaturkontrollerade matlogistiktjänster.
Kundbasen består av små och medelstora aktörer inom livsmedelsindustrin.
Talk’nPick tog bort limningen av klistermärken som är associerade med samling av klistermärken och frigjorde samlarnas händer att själva utföra arbetet.
Ytterligare effektivitet uppnåddes genom samling av flera kunder, där flera slutkunders leveranser samlas in i samma insamlingsrunda.

Klicka på logotypen och läs historien.
Collico Oy
Collico Oy
Read More
UTMANINGEN FÖR HANDLINGSVAROR OCH KRAV FÖR LAGEREFFEKTIVITET

Collico Oy är ett företag som specialiserat sig på dagligvarulogistik, som erbjuder lager- och insamlingstjänster för olika behov inom industri och e-handel.
År 2018 togs ett stort beslut att förnya logistikplattformen. Samtidigt förändrades också lösningsleverantören för mottagning, inventering och insamling. Nu hanteras dessa uppgifter med Devocans Talk’nPick -lösning.

Klicka på logotypen och läs historien.
Kentonec Oy
Kentonec Oy
Read More
TALK'NPICK FÖR ATT FÖRBÄTTRA E-HANDELSINSAMLINGEN

Kentonec Oy är bättre känd genom thekalimato.com webbutik. När omsättningen ökade behövde företaget stöd för de insamlingsbehov som genereras av e-handel.
Multimodalitet som hjälpmedel vid insamlingsverksamhet Ett tydligt digitalt språng önskades nu genom att gå till multimodal Talk’nPick -samlingslösning.

Talk’nPick är en lagerhanteringslösning som hanterar alla grundläggande funktioner i ett lager: samling, hyllor och lager. För slutanvändaren har multimodalitet flera olika användningsområden: taligenkänning, streckkodsskanningsfunktioner eller smarta enhetsknappar.

Klicka på logotypen och läs historien.
Tampereen Autovaraosa Oy - Tavo
Tampereen Autovaraosa Oy - Tavo
Read More
KOSTNADSEFFEKTIV DIGITALISERING I LAGER OCH BYGGPLATSER - "KONVENTION OCH UTRUSTNINGSRÖR"

TAVO Oy är ett företag som importerar, grossiserar och säljer reservdelar till tung utrustning. TAVO sköter t.ex. Lagring och distribution av SISU originalreservdelar. TAVOs lager innehåller mer än 20 000 lagervaror och sortimentet är mycket varierat.
Således behövdes en modern, effektiv och exakt lösning för lagerhantering för att ersätta pappersbaserad samling.

Klicka på logotypen och läs historien.
Mäkelä Alu Oy
Mäkelä Alu Oy
Read More
ALUMINIUMPROFILLAGER EFFEKTIVITET OCH NÖJAGTIGHET

Mäkelä Alu Oy tillverkar aluminiumprofiler. Det traditionella familjeföretaget utökar sin verksamhet i Voikka till lokalerna i det gamla pappersbruket, där en ny färgbutik, lager och avsändningscenter har färdigställts.

Mäkelä Alu valde Talk’nPick -lösningen för att effektivisera lagerverksamheten samtidigt som balansinformationen förfinas, samt för att hantera lagerarbetet mer effektivt.

De nya lokalerna kommer att bearbeta aluminiumprofiler med längder på 4 till 7 meter. Det finns mer än 1000 lagringsplatser. Arbetet på lagret sker i ett team om två, med hjälp av en gaffeltruck.

Klicka på logotypen och läs historien.
Previous
Next

FAQ

Vanliga frågor

Vi har samlat de vanligaste frågorna om Talk’nPick -lösningen här. Om du inte hittar svaret i den här listan, vänligen kontakta oss, vi svarar gärna.

Fördelarna kommer från många håll:

  • Digitalisering
  • Talstyrnning
  • Släppa händer och blicken för själva arbetet
  • Effektivisera lagringsprocesser
  • Lageroptimering
  • Ökad transparens
  • Förutsägbarhet
  • Utveckling av övervakning och rapportering
  • ABC -analys, inventariefel och avvikelser

Beroende på varifrån man utgår är effektivitetsökningen vanligtvis 10-40% och minskningen av fel 30-80%.

Figuren nedan visar skillnaden mellan pappers- och multimodala insamlingsarbetssteg:

Paperikerays vs Multimodaalinen pa sve 2

De omedelbara ekonomiska fördelarna med lösningen är:

En effektivitetsökning med 10-40% innebär en besparing på 300-1.200 euro i lönekostnader per anställd och månad.


En 30-80% minskning av fel innebär en besparing på 160-440 euro per anställd och månad. (felkostnad 20eur, 200 rader per dag och 99,3% originalnoggrannhet)
En total besparing på 460-1640eur per anställd och månad.

Alla indirekta fördelar saknas i denna beräkning.

Lösningsleveransen innehåller en medarbetarspecifik Android-applikation och den kundspecifika hårdvaran som krävs för användning.

  • Smart enhet – en vanlig smartphone, surfplatta eller PDA
  • Bar / QR -kodläsare. Bärbar eller bärbar modell
  • Trådlöst headset
    Ärm för att sätta den smarta enheten på armen
  • Enhetshylla med avgifter
  • Leveransen inkluderar också verktyget tillägg, webbläsarbaserad programvara för spårning, hantering och optimering i realtid.

Lösningen är maskinvaruoberoende, så ett brett utbud av smarta enheter kan användas.
Smarta enheter kan vara vanliga smartphones, surfplattor eller handdatorer, Android-versionskravet är versioner 7-10.
Kontakta oss så kontrollerar vi din smarta enhets lämplighet.

Lösningen fungerar antingen på Wi-Fi- eller GSM-nätverk.


Ett Wi-Fi-nätverk är inte nödvändigt, men lösningen kan användas med data-SIM-kort installerade i smarta enheter.

Till alla lagervarulager från tre anställda och uppåt, där arbete utförs till fots, med gaffeltruck eller liknande maskiner.

Produkterna finns i inomhus- eller utomhuslager och förvaringsautomater.


Lösningen fungerar för kalla, svala och varma lager.

ösningen utför allt lagerarbete:

  • insamling
  • mottagning
  • hyllor
  • lagring av platsöverföring
  • lager

Lösningen ersätter inte det nuvarande systemet, utan är anslutet till arbete parallellt med det nuvarande.

Som ett resultat är Talk’nPicks affärsrisk låg. Detta möjliggör också flexibel distribution.

ultimodalitet innebär att användaren kan använda Talk’nPick -lösningen på flera olika sätt:

  • Ange data antingen med röst, genom att läsa bar / QR -koder eller genom att ange nödvändig data i fältet som styrs av applikationen för smartenheten
  • Arbetsinstruktionerna kommuniceras till användaren genom tal och kan också läsas på displayen på smartenheten
  • Pekskärmen på den smarta enheten fungerar också som en visuell plattform för att se produktbilder, specialinformation och annan information

Lösningen integreras i kundens ERP / WMS -system.

Integrationen är enkel att implementera på grund av den lilla mängden data – du kan börja med att integrera insamlingsarbetet.

Integrationsmetoder inkluderar allt följande: REST, Webservice och FTP.

Det enklaste sättet att integrera är att använda ett färdigt talsamlingsgränssnitt eller Devocas eget standardiserade REST-gränssnitt.

För vissa människor kan användning av tal verka märkligt till en början, men de brukar vänja sig vid det efter träning och användande av det i några dagar.

Men om du inte känner dig bekväm med att använda röst finns det också alternativa sätt – att läsa streckkoder och skriva in i en smart enhet.

Lösningen kan också erhållas initialt utan taligenkänning. I detta fall anges streckkodsläsarfunktionen och smartenhetens fält.

Lösningen för att använda taligenkänning kan fås senare.

anligtvis överförs jobbinformation mellan kunden och Talk’nPick -systemet.

Till exempel skickas allt insamlingsarbete från kundsystemet till Talk’nPick, där det kan optimeras, hanteras och utföras. Efter att arbetet är slutfört returneras data till kundsystemet antingen rad för linje eller jobb för rad.

Studier visar att multimodal användning är mer effektiv och korrekt än talsamling.

Dessutom är multimodal drift lämplig för alla funktioner på det mest effektiva sättet på grund av dess mångsidighet.

Att lära sig arbeta är snabbt, bara cirka 15 minuter. Inga talprov behövs.

Underhåll av mobila enheter och uppgraderingar av versioner kan hanteras genom ett separat underhållsprogram.

Kunden kan också sköta underhållet själv.

utforska

Webbläsarprogram

Talk'nPick Tools

Ett webbläsarbaserat tillägg som stöder lagerhanteringsfunktioner för optimering, övervakning, rapportering och hantering av lagerarbete. Alltid uppdaterad. Kolla in det

devoca ikoni

Din partner för digitalisering av lager

Att minska fel och öka effektiviteten är bekanta lagerhanteringsutmaningar som vi har löst på många lager. När det är som bäst har driftshastigheten och arbetsstegen på lagret ökat med 40% och noggrannheten har förbättrats med 80%. De övergripande fördelarna består av flera faktorer – till exempel arbetseffektivitet, jobboptimering, kapacitetsflexibilitet och effektivisering av processer.

Våra lösningar möjliggör t.ex. automatisk inventering, dynamisk inventering och automatisk transporthantering. Och det bästa av allt är att återbetalningstiden för att köpa en lösning ofta är mindre än ett år.