Talk'nPick -
varaston tehostamiseen

Lisätehoa jopa 40% ja tarkkuutta 80%

Talk’nPick on kustannustehokas ja nopea tapa nostaa varaston suorituskykyä uudelle tasolle – ilman raskaita järjestelmäuudistuksia ja isoja liiketoimintariskejä.

Talk’nPick on ketterä ja multimodaalinen, puheella, skannereilla tai näppäimistöltä käytettävä varastohallinnan ratkaisu. Kevyenä ja päälle puettavana se kulkee kätevästi käyttäjän mukana. 

Työtehtävien hoitaminen sujuu nykyaikaisen teknologian avulla käyttäjän valinnan mukaan. Puheentunnistus, erilaiset lukijat ja normaalit mobiililaitteet toimivat saumattomasti yhteen. Joustava ratkaisu onkin sekä laite-, että verkkoriippumaton.

talk'npick - multimodaalinen keräysratkaisu

Skannaa, puhu tai näppäile - sinä päätät

Katso video

Talk’nPickin puheentunnistus ja puettu teknologia vapauttavat käyttäjän kummatkin kädet ja katseen itse työhön.  Ratkaisulla voidaan suorittaa kaikki varastotyöt vastaanotosta ja keräyksestä aina sisäisiin siirtoihin. 

Työtehtävien vaatima tieto syötetään käyttäjän valinnan mukaan puheella, viivakoodilla tai älylaitteeseen näppäillen. Työohjeet nähdään näytöltä ja kuullaan puheena. 

Multimodaalisuus on varastojen tarkin ja nopein työtapa. Sen helppokäyttöisyys lyhentää koulutusajankin murto-osaan aikaisemmasta.

Sovelluksen kanssa käytettävät laitteet voidaan valita vapaasti kunkin varaston yksilölliset tarpeet huomioiden. Jopa edulliset peruspuhelimet soveltuvat käyttöön. Sitoutuminen yksittäisiin laitemerkkeihin tai -tyyppeihin on Talk’nPickin käyttäjien osalta mennyttä aikaa.

Tyytyväisyys ratkaisun käytettävyyteen ja helppouteen on huippuluokkaa – 100% käyttäjistämme suosittelee ratkaisua!

Ratkaisu laajentuu myös työn optimointiin, johtamiseen ja reaaliaikaiseen seurantaan Tools-lisäosan avulla. Monipuolisen Toolsin avulla tiedät mitä varastossasi tapahtuu nyt ja tulevaisuudessa. Saat varaston johtamiseen täysin uuden ulottuvuuden.

pääominaisuudet

Talk'nPick -
markkinoiden monipuolisin varastonhallintaratkaisu

Vastaanotto

  • Haku tuotekoodeilla
  • Poikkeamien hallinta
  • Palautusten hallinta
  • Saldotarkistukset
  • Tuotetarrojen tulostus

Hyllytys

  • Varastopaikan vapaa valinta
  • Varastopaikkojen merkintä
  • Saldotarkistus

Keräys

  • Tehtävien yhdistäminen
  • Kollien hallinta
  • Toimitustavan hallinta
  • Kilokerättävät ja vaihtuvapainoiset
  • Aluekeräys
  • Automaattinen varastopaikan vaihto saldon loppuessa
  • Saldotarkistus
  • Täyttöpyyntö
  • Poikkeamien hallinta
  • Yksikön varmistus

Inventointi

  • Vuosi
  • Jatkuva
  • Kiertävä
  • Nollapaikka

Sisäiset siirrot​

  • Tuotehaku koodilla ja nimikkeellä
  • Poikkeamien hallinta
  • Varastopaikan varmistus

Tietojen vahvistaminen​

  • Varastopaikka
  • Tuotekoodi
  • Eränumero
  • Sarjanumero
  • Monikeräys laatikko

Multimodaalinen käyttö​

  • Puhe
  • Viivakoodi/QR- koodi
  • RFID
  • Kirjoitus

Tehtävien optimointi​

  • Reitin optimointi
  • Koontikeräys
  • Aluekeräys

Tulostus

  • Tuotetarrat
  • Varastopaikat
  • Muut tarrat

Laiteriippumaton

  • Älypuhelimet
  • PDA laitteet
  • Tabletit
  • AR laitteet
  • Sormiskannerit
  • Taskuskannerit
  • Hansikasskannerit
  • Bluetooth kuulokkeet

Verkkoriippumaton

  • Wifi
  • tai GSM
  • tai Wifi + GSM

Monipuoliset integraatiot

  • Mukautettu integraatio
  • Sisäänrakennettu integraatio
  • Puhekeräyksen rajapinta
  • Standardisoitu REST rajapinta
Lue lisää...

Talk'npick versiot

Light - Advanced - Pro

LIGHTADVANCEDPRO
Varastojen määrä1530
Työtehtävät
  • Keräys
  • Vastaanotto/hyllytys
  • Inventointi
  • Sisäinen hyllypaikkasiirto
Käyttötavat
  • Puhe
  • Viiva/qr koodi
  • Näppäily
Tarkistukset
  • Varastopaikan tarkistus
  • Tuotteen tarkistus
  • Määrän tarkistus
  • Erä/sarjanumeron tarkistus
Tools-ohjelma
  • Raportit: työt, tuotteet, henkilöstö, paikat, ABC jne
  • Dashboard: töiden etenemä ja aktiviteetti
  • Työlista: työtapahtumat, ajat jne
  • Ylläpito: henkilöstö, pakkaukset, poikkeamat jne
Tuotekuvien käyttö
Töiden priorisointi
Poikkeamien hallinta
Töiden älykäs yhdistäminen: moni- ja koontikeräys
Työntekijöiden hallinta
Saldokysely: Tuotteen saldo ja varastopaikkatieto
Kuljetusreitttien hallinta
Pakkausten käsittely: määrä, laji, paino, mitat, identifikaatio ja pakkaussisältö
Täyttöpyyntö-toiminnallisuus
Tarratulostus: Tuote-, kolli- tai varastopaikkatarrat
Nollapaikka inventaario ja keräyksen optimoiva älykäs hyllytys
Painokerättävien tuotteiden hallinta
Tuotetietojen hallinta: Mitat, painot ja tuotekuva
Unifaun integraatio ja kuljetusten käsittely
Lue lisää...
= jompikumpi,    = optio

dEMO

Talk'nPick - puhekeräysratkaisun demo

Katso lyhyeltä, reilun minuutin kestävältä videolta, miten keräystoiminnot suoritetaan multimodaalisesti.

Siirry alla olevasta painikkeesta kalenterisivulle ja varaa aikasi noin 30min kestävään demoon. 

Integraatiot

Integrointi asiakkaan järjestelmiin

Talk’nPick on integroitavissa saumattomasti useimpiin ERP- ja WMS ratkaisuihin. Vankka kokemuksemme eri teknologioista (REST, Webservice, FTP), sekä standardoitu integraatioalustamme tekevät integraatioistamme toimintavarmoja.  Voit joustavasti valita tarkoituksemukaisimman vaihtoehdon.

Vaihtoehtoja integrointiin on useita:

  • Valmiit integraatiot
  • Talk’nPickin vakioitu REST rajapinta.  Katso lisätietoa:
  • Puhekeräysliitäntä
  • Asiakaskohtaiset integraatiot, mm räätälöityihin asiakassovelluksiin

valmiit Integraatiot

Visma.net
Odoo erp
Pupesoft erp
Dynamix erp
Gemini erp
Varasto365 wms
MAXX Pharmacy erp
Autofutur erp

asiakastarinoita

Medifon Oy
Medifon Oy
Read More
MEDIFON NOSTI VARASTON TEHOJA REILUT 30%

Medifon Oy on lääkealalla toimiva tukkuyritys. Viime vuosien kasvu on ollut kovaa ja edessä oli varautuminen isoon hyppäykseen uuden päämiehen myötä. Suuriin kilpailijoihin verrattuna ovat kehitysresurssit rajallisemmat, mutta pelkällä lisätyövoiman palkkaamisella ei kasvuun haluttu varautua. Sopiva teknologia löytyi Devocalta ja ratkaisu säästi itsensä alle puolessa vuodessa takaisin.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
Pohjois-pohjanmaan sairaanhoitopiiri
Pohjois-pohjanmaan sairaanhoitopiiri
Read More
KUSTANNUSTEHOKASTA DIGITALISAATIOTA VARASTOIHIN JA TYÖMAILLE

PPSHP on pohjoisin viidestä Suomen yliopistollisesta sairaanhoitopiiristä. Sairaanhoitopiirillä on kaksi sairaalaa, ja lisäksi Lapin Sairaanhoitopiirin kuntayhtymä (LSHP) käyttää materiaalihallintoonsa PPSHP:n ERP-järjestelmää.

PPSHP valitsi Devocan Talk’nPick-ratkaisun varastonhallintaansa. Devoca voitti tiukan julkisen kilpailutuksen ja toimittaa Talk’nPick ratkaisun PPSHP:n keskusvarastoon. Hankinnalla nopeutetaan keräystyötä, parannetaan tarkkuutta ja helpotetaan keräyshuippujen hallintaa.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
LTP Logistics Oy
LTP Logistics Oy
Read More
LISÄTEHOA PUHEKERÄYKSESTÄ

LTP Logistics Oy on lämpötilasäädeltyjen elintarvikkeiden logistiikkapalveluita tuottava yritys. Asiakaskunta koostuu pienistä- ja keskisuurista elintarviketeollisuuden toimijoista.

Talk’nPickin avulla poistettiin tarrakeräykseen liittyvän tarrojen liimaaminen, sekä vapautettiin kerääjien kädet itse työn tekemiseen. Lisätehoa saatiin moniasiakaskeräilyllä, jossa samalla keräyskierroksella kerätään useamman loppuasiakkaan toimitukset.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
Collico Oy
Collico Oy
Read More
HAASTEENA PÄIVITTÄISTAVAROIDEN MONINAISUUS JA VARASTON TEHOKKUUSVAATIMUKSET

Collico Oy on päivittäistavaroiden logistiikkaan erikoistunut yhtiö, joka tarjoaa varastointi- ja keräilypalvelua teollisuuden sekä verkkokaupan erilaisiin tarpeisiin.

Vuonna 2018 tehtiin iso päätös logistiikan alustan uusimisesta. Samalla vaihtui myös vastaanoton, inventoinnin ja keräilyn ratkaisutoimittaja. Nyt näitä tehtäviä hoidetaan Devocan Talk’nPick ratkaisulla.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
Kentonec Oy
Kentonec Oy
Read More
TALK'NPICK TEHOSTAMAAN VERKKOKAUPPAKERÄILYÄ

Kentonec Oy tunnetaan paremmin kaalimato.com – verkkokaupan kautta. Liikevaihdon kasvaessa yritys tarvitsi tukea verkkokaupan synnyttämään keräystarpeeseen.

Multimodaalisuus apuna keräystoiminnoissa suomalaisia jo pitkään ilostuttaneen verkkokaupan varastotoimintojen tehostamiseen haluttiin nyt selkeä digiloikka siirtymällä multimodaaliseen Talk’nPick keräysratkaisuun.

Talk’nPick on varastonhallinnan ratkaisu, jolla hoidetaan kaikki varaston perustoiminnot: keräys, hyllytys ja inventointi. Loppukäyttäjälleen multimodaalisuus tuo useita eri käyttötapoja: puheentunnistus, viivakoodin skannaustoiminnot tai älylaitteen näppäily.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
Tampereen Autovaraosa Oy - Tavo
Tampereen Autovaraosa Oy - Tavo
Read More
KUSTANNUSTEHOKASTA DIGITALISAATIOTA VARASTOON JA TYÖMAILLE - "TAVO - JA KALUSTO KULKEE"

TAVO Oy on raskaan kaluston varaosien maahantuonti-, tukku- ja vähittäismyynnin yritys. TAVO hoitaa mm. SISU-alkuperäisvaraosien varastoinnin ja jakelun.TAVO:n varastoista löytyy yli 20.000 varastonimikettä, tuotevalikoiman ollessa erittäin monipuolinen.

Varastonhallintaan tarvittiin siis nykyaikaista, tehokasta ja tarkkaa ratkaisua korvaamaan paperiin pohjautuva keräys.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
Mäkelä Alu Oy
Mäkelä Alu Oy
Read More
ALUMIINIPROFIILIVARASTOON TEHOA JA TARKKUUTTA

Mäkelä Alu Oy valmistaa alumiiniprofiileja. Perinteinen perheyritys laajentaa toimintaa Voikkaalle vanhan paperitehtaan tiloihin, johon on valmistunut uusi maalaamo, varasto ja lähettämö.

Mäkelä Alu valitsi Talk’nPick ratkaisun tehostamaan varaston toimintaa ja samalla tarkentaman saldotietoja, sekä hallitsemaan varastotyötä tehokkaammin.

Uusissa tiloissa käsitellään alumiiniprofileja, joiden pituudet ovat 4 -7 metriä. Varastopaikkoja on reilut 1000 kappaletta. Varastossa tehtävä työ tapahtuu kahden hengen tiimissä, trukin avustuksella.

Klikkaa logoa ja lue tarina.
Previous
Next

FAQ

Usein kysyttyä

Olemme keränneet tähän useimmin kysyttyjä asioita Talk’nPick ratkaisusta. Mikäli et löydä tältä listalta vastausta niin ota yhteyttä, vastaamme mielellämme. 

Hyödyt syntyvät monesta osatekijästä:

  1. Digitaalisuus
  2. Puhekeräys
  3. Käsien ja katseen vapautuminen itse työhön
  4. Varastoprosessien suoraviivaistuminen
  5. Varastotöiden optimointi
  6. Lisääntyvä läpinäkyvyys
  7. Ennakoitavuus
  8. Seurannan ja raportoinnin kehitys
  9. ABC analyysi, saldovirheet ja poikkeamat

 

Varastosta ja sen lähtökohdista riippuen, tehokkuuden nousu on tyypillisesti 10-40% ja virheiden väheneminen 30-80%.

Alla oleva kuva näyttää eron paperisen ja multimodaalisen keräyksen työvaiheiden välillä:

Ratkaisun välittömät taloudelliset hyödyt ovat:

  1. Tehokkuuden kasvu 10-40% tarkoittaa 300-1 200eur säästöä palkkakustannuksissa työntekijää kohden kuukaudessa.
  2. Virheiden väheneminen 30-80% tarkoittaa 160-440eur säästöä työntekijää kohden kuukaudessa. (virheen kustannus 20eur, 200riviä päivässä ja 99.3%alkuperäinen tarkkuus)

Yhteensä 460-1640eur säästö työntekijää kohden kuukaudessa. 

Kaikki välilliset hyödyt puuttuvat tästä laskelmasta.

Ratkaisutoimitus sisältää työntekijäkohtaisen Android- sovelluksen sekä käyttöön tarvittavan asiakaskohtaisen laitteiston.

  • Älylaite – normaali älypuhelin, tabletti tai PDA-laite
  • Viiva-/QR-koodin lukija. Puettava- tai kannettava malli
  • Langaton kuulokemikrofoni
  • Hihake älylaitteen pukemiseksi käsivarteen
  • Laitehylly latauksineen

Toimitukseen kuuluu myös Tools-lisäosa, selainpohjainen ohjelmisto töiden reaaliaikaista seurantaa, johtamista ja optimointia varten.

Ratkaisu on laitteistoriippumaton, joten siinä voidaan käyttää laajaa joukkoa älylaitteita.
Älylaitteet voivat olla normaaleja älypuhelimia, tabletteja tai PDA-laitteita, Android versiovaatimus on versiot 7-10.
Ota meihin yhteyttä niin tarkistamme älylaitteesi soveltuvuuden.

Ratkaisu toimii joko Wifi- tai GSM-verkossa.

Wifi-verkko ei ole tarpeellinen, vaan ratkaisua voidaan käyttää älylaitteisiin asennettujen data-SIM korttien avulla.

Kaikkiin kappaletavaravarastoihin kolmesta työntekijästä ylöspäin, joissa työt tehdään kävellen, trukeilla tai vastaavilla koneilla. Tuotteet sijaitsevat sisä- tai ulkovarastoissa ja varastoautomaateissa.
Ratkaisu soveltuu pakkas-, viileä- ja lämpimiin varastoihin.

Ratkaisulla tehdään kaikki kaikki varastotyöt:

  • keräys
  • vastaanotto
  • hyllytys
  • varastopaikkasiirto
  • inventointi

Ratkaisu ei korvaa nykyistä järjestelmää, vaan se liitetään toimimaan rinnan nykyisen kanssa. Tästä johtuen Talk’nPickin liiketoimintariski on pieni. Tämä myös mahdollistaa joustavan käyttöönoton porrastuksen.

Multimodaalisuus tarkoittaa sitä, että käyttäjä voi käyttää Talk’nPick ratkaisua usealla eri tavalla: 

  1. Tiedonsyöttö joko puheella-, lukemalla viiva-/QR-koodit tai näppäilemällä älylaitteen sovelluksen ohjaamamalle kentälle tarvittava tieto
  2. Työohjeet kerrotaan käyttäjälle puheella ja ne ovat luettavissa myös älylaitteen näytöllä
  3. Älylaitteen kosketusnäyttö toimii myös visuaalisena alustana, josta voidaan nähdä tuotekuvat, erikoistiedot ja muut tiedot

Ratkaisu integroidaan asiakkaan ERP-/WMS järjestelmään. 

Intergointi on helppo toteuttaa johtuen vähäisestä tiedon määrästä – aloittaa voi keräystöiden integroinnista.

Integrointitapoja ovat kaikki seuraavat: REST, Webservive ja FTP. Helpoiten integrointi sujuu käyttämällä valmista puhekeräysrajapintaa tai Devocan omaa standardoitua REST rajapintaa.

Osalle ihmisistä puheen käyttö voi aluksi tuntua oudolta, mutta yleensä siihen tottuu koulutuksen ja muutaman päivän käytön jälkeen.

Mikäli kuitenkaan puheenkäyttö ei tunnu mukavalta, käytettävissä ovat myös vaihtoehtoiset tavat – viivakoodien luku ja älylaitteeseen näppäily. 

Ratkaisun voi myös hankkia aluksi ilman puheentunnistusta. Tällöin toimitaan viivakoodien lukutoiminolla ja älylaitteen kenttiä näppäilemällä.  Puheentunnistuksen käyttötavan ratkaisuun voi hankkia myöhemmin.

Tyypillisesti asiakkaan ja Talk’nPick järjestelmän välillä välitetään työtiedot. Esim. Asiakasjärjestelmästä lähetetään kaikki keräystyöt Talk’nPickiin, jossa niitä voidaan optimoida, johtaa ja suorittaa.  Töiden suorituksen jälkeen tiedot palautetaan takaisin asiakasjärjestelmään joko rivi- tai työkohtaisesti.

Tutkimusten mukaan multimodaalinen käyttötapa on tehokkaampi ja tarkempi puhekeräykseen nähden.

Lisäksi multimodaalinen käyttö soveltuu kaikkiin toimintoihin tehokkaimmalla tavalla monipuolisuutensa vuoksi.

Työhön oppiminen on nopeaa, vain noin 15min. Ei puhenäytteiden antamista.

Mobiililaitteiden ylläpito ja versiopäivitykset voidaan hoitaa erillisen ylläpito-ohjelman kautta.

Asiakas voi myös itse hoitaa ylläpidon.

tutustu myös

Talk'nPick Tools

Varastonhallinnan toimintoja tukeva selainpohjainen lisäosa varastotöiden optimointiin, seurantaan, raportointiin ja johtamiseen. Aina ajantasaisesti.

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Virheiden vähentäminen ja tehokkuuden lisääminen ovat tuttuja varastonhallinnan haasteita, joita olemme monessa varastossa ratkaisseet. Parhaimmillaan toimintojen ja työvaiheiden nopeus varastossa on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 80%.  Kokonaishyödyt muodostuvat useista tekijöistä – esimerkiksi työn tehostamisesta, töiden optimoinnista, kapasiteetin joustavuudesta ja prosessien suoraviivaistamisesta.

Ratkaisumme mahdollistavat mm. jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston ja kuljetusten automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta, takaisinmaksuaika ratkaisun hankinnalle on usein alle vuosi. 

Aloita varastotoimintojen kehittäminen nyt – paina nappia ja ota rohkeasti yhteyttä!