Talk'nPick -
varaston tehostamiseen
Lisätehoa jopa 40% ja tarkkuutta 80%
Talk’nPick on kustannustehokas ja nopea tapa nostaa varaston suorituskykyä uudelle tasolle – ilman raskaita järjestelmäuudistuksia ja isoja liiketoimintariskejä.
Talk’nPick on ketterä ja multimodaalinen, puheella, skannereilla tai näppäimistöltä käytettävä varastohallinnan ratkaisu. Kevyenä ja päälle puettavana se kulkee kätevästi käyttäjän mukana.
Työtehtävien hoitaminen sujuu nykyaikaisen teknologian avulla käyttäjän valinnan mukaan. Puheentunnistus, erilaiset lukijat ja normaalit mobiililaitteet toimivat saumattomasti yhteen. Joustava ratkaisu onkin sekä laite-, että verkkoriippumaton.
Skannaa, puhu tai näppäile - sinä päätät
Talk’nPickin puheentunnistus ja puettu teknologia vapauttavat käyttäjän kummatkin kädet ja katseen itse työhön. Ratkaisulla voidaan suorittaa kaikki varastotyöt vastaanotosta ja keräyksestä aina sisäisiin siirtoihin.
Työtehtävien vaatima tieto syötetään käyttäjän valinnan mukaan joko puheella, viivakoodilla tai näppäilen. Työohjeet nähdään näytöltä ja kuullaan puheena.
Multimodaalisuus on varastojen tarkin ja nopein työtapa. Sen helppokäyttöisyys lyhentää koulutusajankin murto-osaan aikaisemmasta.
Sovelluksen kanssa käytettävät laitteet voidaan valita vapaasti kunkin varaston yksilölliset tarpeet huomioiden. Jopa edulliset peruspuhelimet soveltuvat käyttöön. Sitoutuminen yksittäisiin laitemerkkeihin tai -tyyppeihin on Talk’nPickin käyttäjien osalta mennyttä aikaa.
Tyytyväisyys ratkaisun käytettävyyteen ja helppouteen on huippuluokkaa – 100% käyttäjistämme suosittelee ratkaisua!
Ratkaisu laajentuu myös työn optimointiin, johtamiseen ja reaaliaikaiseen seurantaan Tools-lisäosan avulla. Monipuolisen Toolsin avulla tiedät mitä varastossasi tapahtuu nyt ja tulevaisuudessa. Saat varaston johtamiseen täysin uuden ulottuvuuden.
Katso videolta kuinka Talk’nPick tehostaa ja sujuvoittaa varastotyötä.
Ominaisuudet
Talk'nPick - markkinoiden monipuolisin
Vastaanotto
- Haku tuotekoodilla
- Poikkeamien hallinta
- Palautusten hallinta
- Saldotarkistus
- Tuotetarrojen tulostus
Hyllytys
- Paikan vapaa valinta
- Varastopaikkojen tulostus
- Saldotarkistus
Keräys
- Tehtävien yhdistäminen
- Kollien hallinta
- Toimitustavan hallinta
- Kilokerättävät ja vaihtuvapainoiset
- Aluekeräys
- Automaattinen varastopaikan vaihto saldon loppuessa
- Saldotarkistus
- Täyttöpyyntö
- Poikkeamien hallinta
- Yksikön varmistus
Inventointi
- Vuosi
- Jatkuva
- Kiertävä
- Nollapaikka
Varastopaikan siirto
- Tuotehaku koodilla ja nimikkeellä
- Poikkeamien hallinta
- Varastopaikan varmistus
Kaikki tarkistukset
- Varastopaikka
- Tuotekoodi
- Eränumero
- Sarjanumero
- Kappalemäärä
- Monikeräyslaatikko
Multimodaaliset käyttötavat
- Puhe
- Viiva/QR-koodi
- RFID
- Näppäily
Työn optimointi
- Reitin optimointi
- Yhdistelmäkeräys
- Koontikeräys
- Aluekeräys
Tulostaminen
- Tuotetarrat
- Varastopaikat
- Muut tarrat
Laiteriippumaton
- Älypuhelimet
- PDA laitteet
- Tabletit
- Sormiskannerit
- Kämmenselkäskannerit
- Taskuskannerit
- Bluetooth headsetit
Verkkoriippumaton
- Joko Wifi
- tai GSM
- tai WIFI+GSM
Monipuoliset integraatiot
- Puhekeräysliitäntä
- Valmis integraatio
- Standardoitu REST rajapinta
- Asiakaskohtainen integraatio
Integraatiot
Integrointi asiakkaan järjestelmiin

Talk’nPick on integroitavissa saumattomasti useimpiin ERP- ja WMS ratkaisuihin. Vankka kokemuksemme eri teknologioista (REST, Webservice, FTP), sekä standardoitu integraatioalustamme tekevät integraatioistamme toimintavarmoja. Voit joustavasti valita tarkoituksemukaisimman vaihtoehdon.
Vaihtoehtoja integrointiin on useita:
- Valmiit integraatiot
- Talk’nPickin vakioitu REST rajapinta. Katso lisätietoa:
- Puhekeräysliitäntä
- Asiakaskohtaiset integraatiot
Ota yhteyttä, niin käydään nopeasti eri vaihtoehdot läpi ja annamme tarvittaessa kustannusarvion.
Valmiit integraatiot
FAQ
Usein kysyttyä
Olemme keränneet tähän useimmin kysyttyjä asioita Talk’nPick ratkaisusta. Mikäli et löydä tältä listalta vastausta niin vastaamme mielellämme henkilökohtaisesti.
Hyödyt syntyvät monesta osatekijästä:
- Digitaalisuus
- Puhekeräys
- Käsien ja katseen vapautuminen itse työhön
- Varastoprosessien suoraviivaistuminen
- Varastotöiden optimointi
- Lisääntyvä läpinäkyvyys
- Ennakoitavuus
- Seurannan ja raportoinnin kehitys
- ABC analyysi, saldovirheet ja poikkeamat
Varastosta ja sen lähtökohdista riippuen, tehokkuuden nousu on tyypillisesti 10-40% ja virheiden väheneminen 30-80%.
Alla oleva kuva näyttää eron paperisen ja multimodaalisen keräyksen työvaiheiden välillä:
Ratkaisun välittömät taloudelliset hyödyt ovat:
- Tehokkuuden kasvu 10-40% tarkoittaa 300-1 200eur säästöä palkkakustannuksissa työntekijää kohden kuukaudessa.
- Virheiden väheneminen 30-80% tarkoittaa 160-440eur säästöä työntekijää kohden kuukaudessa. (virheen kustannus 20eur, 200riviä päivässä ja 99.3%alkuperäinen tarkkuus)
Yhteensä 460-1640eur säästö työntekijää kohden kuukaudessa.
Kaikki välilliset hyödyt puuttuvat tästä laskelmasta.
Ratkaisutoimitus sisältää työntekijäkohtaisen Android- sovelluksen sekä käyttöön tarvittavan asiakaskohtaisen laitteiston.
- Älylaite – normaali älypuhelin, tabletti tai PDA-laite
- Viiva-/QR-koodin lukija. Puettava- tai kannettava malli
- Langaton kuulokemikrofoni
- Hihake älylaitteen pukemiseksi käsivarteen
- Laitehylly latauksineen
Toimitukseen kuuluu myös Tools-lisäosa, selainpohjainen ohjelmisto töiden reaaliaikaista seurantaa, johtamista ja optimointia varten.
Ratkaisu on laitteistoriippumaton, joten siinä voidaan käyttää laajaa joukkoa älylaitteita.
Älylaitteet voivat olla normaaleja älypuhelimia, tabletteja tai PDA-laitteita, Android versiovaatimus on versiot 7-10.
Ota meihin yhteyttä niin tarkistamme älylaitteesi soveltuvuuden.
Ratkaisu toimii joko Wifi- tai GSM-verkossa.
Wifi-verkko ei ole tarpeellinen, vaan ratkaisua voidaan käyttää älylaitteisiin asennettujen data-SIM korttien avulla.
Kaikkiin kappaletavaravarastoihin kolmesta työntekijästä ylöspäin, joissa työt tehdään kävellen, trukeilla tai vastaavilla koneilla. Tuotteet sijaitsevat sisä- tai ulkovarastoissa ja varastoautomaateissa.
Ratkaisu soveltuu pakkas-, viileä- ja lämpimiin varastoihin.
Ratkaisulla tehdään kaikki kaikki varastotyöt:
- keräys
- vastaanotto
- hyllytys
- varastopaikkasiirto
- inventointi
Ratkaisu ei korvaa nykyistä järjestelmää, vaan se liitetään toimimaan rinnan nykyisen kanssa. Tästä johtuen Talk’nPickin liiketoimintariski on pieni. Tämä myös mahdollistaa joustavan käyttöönoton porrastuksen.
Multimodaalisuus tarkoittaa sitä, että käyttäjä voi käyttää Talk’nPick ratkaisua usealla eri tavalla:
- Tiedonsyöttö joko puheella-, lukemalla viiva-/QR-koodit tai näppäilemällä älylaitteen sovelluksen ohjaamamalle kentälle tarvittava tieto
- Työohjeet kerrotaan käyttäjälle puheella ja ne ovat luettavissa myös älylaitteen näytöllä
- Älylaitteen kosketusnäyttö toimii myös visuaalisena alustana, josta voidaan nähdä tuotekuvat, erikoistiedot ja muut tiedot
Ratkaisu integroidaan asiakkaan ERP-/WMS järjestelmään.
Intergointi on helppo toteuttaa johtuen vähäisestä tiedon määrästä – aloittaa voi keräystöiden integroinnista.
Integrointitapoja ovat kaikki seuraavat: REST, Webservive ja FTP. Helpoiten integrointi sujuu käyttämällä valmista puhekeräysrajapintaa tai Devocan omaa standardoitua REST rajapintaa.
Osalle ihmisistä puheen käyttö voi aluksi tuntua oudolta, mutta yleensä siihen tottuu koulutuksen ja muutaman päivän käytön jälkeen.
Mikäli kuitenkaan puheenkäyttö ei tunnu mukavalta, käytettävissä ovat myös vaihtoehtoiset tavat – viivakoodien luku ja älylaitteeseen näppäily.
Ratkaisun voi myös hankkia aluksi ilman puheentunnistusta. Tällöin toimitaan viivakoodien lukutoiminolla ja älylaitteen kenttiä näppäilemällä. Puheentunnistuksen käyttötavan ratkaisuun voi hankkia myöhemmin.
Tyypillisesti asiakkaan ja Talk’nPick järjestelmän välillä välitetään työtiedot. Esim. Asiakasjärjestelmästä lähetetään kaikki keräystyöt Talk’nPickiin, jossa niitä voidaan optimoida, johtaa ja suorittaa. Töiden suorituksen jälkeen tiedot palautetaan takaisin asiakasjärjestelmään joko rivi- tai työkohtaisesti.
Tutkimusten mukaan multimodaalinen käyttötapa on tehokkaampi ja tarkempi puhekeräykseen nähden.
Lisäksi multimodaalinen käyttö soveltuu kaikkiin toimintoihin tehokkaimmalla tavalla monipuolisuutensa vuoksi.
Työhön oppiminen on nopeaa, vain noin 15min. Ei puhenäytteiden antamista.
Mobiililaitteiden ylläpito ja versiopäivitykset voidaan hoitaa erillisen ylläpito-ohjelman kautta.
Asiakas voi myös itse hoitaa ylläpidon.
Asiakastarina

“Käyttäjänä voin lämpimästi suositella Devocan ratkaisun käyttöönottoa.”
Logistiikkapäällikkö Jyrki Ristinen
Oy Medifon Ab
Helppous ja käytettävyyttä = lisää tehoa nopeasti
Käyttäjäystävällisyytensä takia ratkaisu on helposti skaalautuva. Varastoimintojen tehokkuus ja tarkkuus pysyy yllä myös sesonkien- ja ruuhkahuippujen aikoina.

Kumppaninne varaston digitalisointiin
Virheiden vähentäminen ja tehokkuuden lisääminen ovat tuttuja varastonhallinnan haasteita, joita olemme monessa varastossa ratkaisseet. Parhaimmillaan toimintojen ja työvaiheiden nopeus varastossa on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 80%. Kokonaishyödyt muodostuvat useista tekijöistä – esimerkiksi työn tehostamisesta, töiden optimoinnista, kapasiteetin joustavuudesta ja prosessien suoraviivaistamisesta.
Ratkaisumme mahdollistavat mm. jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston ja kuljetusten automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta, takaisinmaksuaika ratkaisun hankinnalle on usein alle vuosi.
Aloita varastotoimintojen kehittäminen nyt – paina nappia ja ota rohkeasti yhteyttä!
Tilaa uutiskirje
Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.