Talk'nPick

Nopea ja tehokas tapa nostaa varaston suorituskyky uudelle tasolle

Varastokeräilyyn jopa 40 % lisätehoa ja 80 % lisätarkkuutta

Puhelin

Talk’nPick on ketterä puheella, skannereilla tai näppäimistöltä käytettävä äänikeräysjärjestelmä. Ainutlaatuinen ratkaisu tuo ennennäkemättömän suorituskyvyn ja tehokkuuden varastonhallintaan.

Joustava laite- ja verkkoriippumaton ratkaisu sisältää ohjelmiston sekä tarvittavat laitteet. Talk’nPickillä suoritetaan kaikki varastotyöt – joko älypuhelimella tai muulla mobiililaitteella. Puettava ratkaisu vapauttaa kädet ja katseen itse työhön.

Talk’nPick on kustannustehokas ja nopea tapa nostaa varaston suorituskykyä uudelle tasolle – ilman raskaita järjestelmäuudistuksia ja isoja liiketoimintariskejä.

Tarkkuus, skaalautuvuus, työn tehostaminen - Talk'nPick äänikeräys tuo varastolle ennennäkemättömät hyödyt.

TALK'NPICK tuo tehoja keräämiseen

Skannaa, puhu tai näppäile - sinä päätät

Talk’nPickin puheentunnistus ja puettu teknologia vapauttavat käyttäjän kummatkin kädet ja katseen itse työhön.  Ratkaisulla voidaan suorittaa kaikki varastotyöt vastaanotosta ja keräyksestä aina sisäisiin siirtoihin ja inventointiin. 

Työtehtävien hoitaminen sujuu nykyaikaisen teknologian avulla käyttäjän valinnan mukaan. Kevyet ja päälle puettavat laitteet kulkevat  kätevästi käyttäjän mukana. 

Puheentunnistus, erilaiset lukijat ja normaalit mobiililaitteet toimivat saumattomasti yhteen. Joustava ratkaisu on kaiken lisäksi sekä laite-, että verkkoriippumaton.

Katso video

Tarkkuutta ja tehoa Talk'nPickillä

Laske varastosi hyödyt

Alla oleva laskuri kertoo, kuinka paljon Talk’nPick ratkaisu tuo hyötyjä verrattuna paperi-tai viivakoodikeräykseen. Täytä laskuriin kentät, niin näet arvion, kuinka paljon Talk’nPick toisi varastoosi säästöjä ja hyötyjä.

 

Tapahtuma / toiminto SelitysNykyinen keräystekniikka
Kerääjien määrä Keräysnopeus riviä per kerääjä / tunti. Keskimääräinen kerääjän bruttopalkka euroa / kk.

Voit syöttää laskuriin oman varastosi arvot. Huom: varastot ovat yksilöllisiä, joten vaihtelua esiintyy.

PaperiViivakoodi
Keräysnopeuden tuomat säästöt
Keräysnopeuden ja kokonaistehokkuuden kasvusta syntyvät säästöt, yleensö 20-40%
Äänikeräys, kädet vapaaksi, joustava keräysrytmi, kuittaukset automaattisesti, töiden yhdistäminen
Tehonnousu paperissa arvioitu +25%, viivakoodilla +10%
Vähemmän keräysvirheitä
Yhden keräysvirheen kustannuksena käytetty 30eur. Alkuperäinen virheiden määrä 0.2%
Kerääjä varmistaa tuotteen ja/tai varastopaikan sekä kpl määrän.
Virheitä vähemmän paperissa 50% ja viivakoodissa 35%.
Vuosittaiset säästöt yhteensä
Keräystehokkuuden kasvun ja keräysvirheiden vöhenemisen aiheuttamat vuosisäästöt yhteensä
Hankintakustannukset
Sisältää laitteisto-, projektointi-, käyttöönotto- ja integrointikustannukset.
Takaisinmaksuaika
Hankintakustannuksien suhde vuosittaisiin säästöihin. Lisäksi huomioitava SaaS kustannukset - kysy nämä Devoca Oy.

Tilaa ilmainen varastonhallinnan kartoitus

Jätä yhteystietosi, niin asiantuntijamme tekevät yksilöidyn kartoituksen.

TALK'NPICK - MULTIMODAALINEN KERÄYSRATKAISU

Helppokäyttöinen ja laiteriippumaton ratkaisu

Kuva1

Talk’nPickin helppokäyttöisyys nopeuttaa oppimista ja lyhentää koulutusajan murto-osaan aikaisemmasta. Jopa viidentoista minuutin koulutuksella henkilö voi aloittaa työn.

Sovelluksen kanssa käytettävät laitteet voidaan valita vapaasti kunkin varaston yksilölliset tarpeet huomioiden. Jopa edulliset peruspuhelimet soveltuvat käyttöön. Talk’nPick on täysin laiteriippumaton.

Tyytyväisyys ratkaisun käytettävyyteen ja helppouteen on huippuluokkaa – 100% käyttäjistämme suosittelee ratkaisua!

Talk'nPick Tools

Optimoi, seuraa ja raportoi - Talk'nPick Tools

Talk’nPick-ratkaisu laajentuu myös työn optimointiin, johtamiseen ja reaaliaikaiseen seurantaan Toolsin avulla. Monipuolisen Toolsin avulla tiedät mitä varastossasi tapahtuu nyt ja tulevaisuudessa. Toolsin avulla saat varaston johtamiseen täysin uuden ulottuvuuden: seuraat helposti varaston operaatioita reaaliajassa ja raportoit tapahtumista kattavasti.

WMS

pääominaisuudet

Talk'nPick hoitaa varastonhallinnan alusta loppuun

Talk’nPick hoitaa tehokkaan keräyksen lisäksi kaikki normaalit varastonhallinnan operaatiot, kuten vastaanoton, hyllytyksen ja inventoinnin, sekä paljon muita varastonhallinnan toimintoja.

Monipuolisuus nostaa koko varastonhallinnan uudelle tasolle.

Vastaanotto

Vastaanotto

  • Haku tuotekoodeilla
  • Poikkeamien hallinta
  • Palautusten hallinta
  • Saldotarkistukset
  • Tuotetarrojen tulostus
hyllytys

Hyllytys

  • Varastopaikan vapaa valinta
  • Varastopaikkojen merkintä
  • Saldotarkistus
Keräys

Keräys

  • Tehtävien yhdistäminen
  • Kollien hallinta
  • Toimitustavan hallinta
  • Kilokerättävät ja vaihtuvapainoiset
  • Aluekeräys
  • Automaattinen varastopaikan vaihto saldon loppuessa
  • Saldotarkistus
  • Täyttöpyyntö
  • Poikkeamien hallinta
  • Yksikön varmistus
Inventointi

Inventointi

  • Vuosi
  • Jatkuva
  • Kiertävä
  • Nollapaikka
Sisäiset siirrot​

Sisäiset siirrot​

  • Tuotehaku koodilla ja nimikkeellä
  • Poikkeamien hallinta
  • Varastopaikan varmistus
Tietojen vahvistaminen​

Tietojen vahvistaminen​

  • Varastopaikka
  • Tuotekoodi
  • Eränumero
  • Sarjanumero
  • Monikeräys laatikko
Multimodaalinen käyttö​

Multimodaalinen käyttö​

  • Puhe
  • Viivakoodi/QR- koodi
  • RFID
  • Kirjoitus
Tehtävien optimointi​

Tehtävien optimointi​

  • Reitin optimointi
  • Koontikeräys
  • Aluekeräys
Tulostus

Tulostus

  • Tuotetarrat
  • Varastopaikat
  • Muut tarrat
Laiteriippumaton

Laiteriippumaton

  • Älypuhelimet
  • PDA laitteet
  • Tabletit
  • AR laitteet
  • Sormiskannerit
  • Taskuskannerit
  • Hansikasskannerit
  • Bluetooth kuulokkeet
Verkkoriippumaton

Verkkoriippumaton

  • Wifi
  • tai GSM
  • tai Wifi + GSM
Monipuoliset integraatiot

Monipuoliset integraatiot

  • Mukautettu integraatio
  • Sisäänrakennettu integraatio
  • Puhekeräyksen rajapinta
  • Standardisoitu REST rajapinta
Lue lisää...

Talk'npick versiot

Valitse itsellesi sopiva versio:
Light - Advanced - Pro

Kun varastotyö on kevyttä ja keräyksen intensiteetti on pieni, niin Light versiolla tehdään varaston perustehtävät.
Kun varasto kasvaa ja samalla tarve olla tehokkaampi niin suosittelemme Advanced versiota, jolla voidaan jo hyvin kokonaisvaltaisesti tehdä kaikki varaston toiminnallisuudet.
Talk’nPIck ratkaisusta saat kaiken hyödyn Pro versiosta, jossa on käytössä puhe ja muut lisätoiminnallisuudet. Erinomainen valinta, kun käsiteltävät kappaleet ovat pääsääntöisesti pieniä käsin kerättäviä tuotteita ja keräyksen intensiteetti on suuri.

LIGHTADVANCEDPRO
Varastojen määrä1530
Työtehtävät
  • Keräys
  • Vastaanotto/hyllytys
  • Inventointi
  • Sisäinen hyllypaikkasiirto
Käyttötavat
  • Puhe
  • Viiva/qr koodi
  • Näppäily
Tarkistukset
  • Varastopaikan tarkistus
  • Tuotteen tarkistus
  • Määrän tarkistus
  • Erä/sarjanumeron tarkistus
Tools-ohjelma
  • Raportit: työt, tuotteet, henkilöstö, paikat, ABC jne
  • Dashboard: töiden etenemä ja aktiviteetti
  • Työlista: työtapahtumat, ajat jne
  • Ylläpito: henkilöstö, pakkaukset, poikkeamat jne
Tuotekuvien käyttö
Töiden priorisointi
Poikkeamien hallinta
Töiden älykäs yhdistäminen: moni- ja koontikeräys
Työntekijöiden hallinta
Saldokysely: Tuotteen saldo ja varastopaikkatieto
Kuljetusreitttien hallinta
Pakkausten käsittely: määrä, laji, paino, mitat, identifikaatio ja pakkaussisältö
Täyttöpyyntö-toiminnallisuus
Tarratulostus: Tuote-, kolli- tai varastopaikkatarrat
Nollapaikka inventaario ja keräyksen optimoiva älykäs hyllytys
Painokerättävien tuotteiden hallinta
Tuotetietojen hallinta: Mitat, painot ja tuotekuva
Unifaun integraatio ja kuljetusten käsittely
Lue lisää...
= jompikumpi,    = optio

dEMO

Lataa demo puhelimeesi ja kokeile itse

Katso video

Katso lyhyt käyttövideo ja lataa  Talk’nPickin demosovellus Android-puhelimeesi.  Pääset kokeilemaan Talk’nPickin puhekeräystä omalta puhelimeltasi. Tarvittaessa voit tutustua laajempiin opasvideoihin sovelluksen käytöstä.

Talk'nPickistä sanottua

Katso ja lue mitä asiakkaamme ja käyttäjät kertovat Talk'nPickistä

Puhekeräys on nopeaa, eikä siinä tarvitse koskettaa laitetta laisinkaan, jolloin työnkulku on paljon nopeampaa.

Tehokkuus on lisääntynyt 40-50% ja poimintavirheet vähentyneet puoleen!

Uuden henkilön kouluttaminen kestää noin tunnin ja hän on jo valmis aloittamaan työt

Uusi puheentunnistus on mainio!

TALK'NPICK - järjestelmäriippumaton ratkaisu

Valmiit Talk'nPick integraatiot

Talk’nPick yhdistyy valmiiden integraatioiden avulla kaikkien yleisimpien varastonhallinnan ja toiminnanohjausjärjestelmien kanssa. Lisäksi Talk’nPick voidaan kytkeä mihin tahansa ohjelmistoon kehittyneen rajapinnan kautta, tutustu API-kuvaukseen.

visma.net
odoo
cgi gemini
SAP
vitec software
microsoft dynamics
magento
WooCommerce
visma nova
pupesoft
maestro
epages

FAQ

Usein kysyttyä

Hyödyt syntyvät monesta osatekijästä:

  1. Digitaalisuus
  2. Puhekeräys
  3. Käsien ja katseen vapautuminen itse työhön
  4. Varastoprosessien suoraviivaistuminen
  5. Varastotöiden optimointi
  6. Lisääntyvä läpinäkyvyys
  7. Ennakoitavuus
  8. Seurannan ja raportoinnin kehitys
  9. ABC analyysi, saldovirheet ja poikkeamat

 

Varastosta ja sen lähtökohdista riippuen, tehokkuuden nousu on tyypillisesti 10-40% ja virheiden väheneminen 30-80%.

Alla oleva kuva näyttää eron paperisen ja multimodaalisen keräyksen työvaiheiden välillä:

Paperi vs multimodaalinen vaiheet

Ratkaisun välittömät taloudelliset hyödyt ovat:

  1. Tehokkuuden kasvu 10-40% tarkoittaa 300-1 200eur säästöä palkkakustannuksissa työntekijää kohden kuukaudessa.
  2. Virheiden väheneminen 30-80% tarkoittaa 160-440eur säästöä työntekijää kohden kuukaudessa. (virheen kustannus 20eur, 200riviä päivässä ja 99.3%alkuperäinen tarkkuus)

Yhteensä 460-1640eur säästö työntekijää kohden kuukaudessa. 

Kaikki välilliset hyödyt puuttuvat tästä laskelmasta.

Kaikkiin kappaletavaravarastoihin kolmesta työntekijästä ylöspäin, joissa työt tehdään kävellen, trukeilla tai vastaavilla koneilla. Tuotteet sijaitsevat sisä- tai ulkovarastoissa ja varastoautomaateissa.
Ratkaisu soveltuu pakkas-, viileä- ja lämpimiin varastoihin.

Multimodaalisuus tarkoittaa sitä, että käyttäjä voi käyttää Talk’nPick ratkaisua usealla eri tavalla: 

  1. Tiedonsyöttö joko puheella-, lukemalla viiva-/QR-koodit tai näppäilemällä älylaitteen sovelluksen ohjaamamalle kentälle tarvittava tieto
  2. Työohjeet kerrotaan käyttäjälle puheella ja ne ovat luettavissa myös älylaitteen näytöllä
  3. Älylaitteen kosketusnäyttö toimii myös visuaalisena alustana, josta voidaan nähdä tuotekuvat, erikoistiedot ja muut tiedot

Ratkaisu toimii joko Wifi- tai GSM-verkossa.

Wifi-verkko ei ole tarpeellinen, vaan ratkaisua voidaan käyttää älylaitteisiin asennettujen data-SIM korttien avulla.

Ratkaisutoimitus sisältää työntekijäkohtaisen Android- sovelluksen sekä käyttöön tarvittavan asiakaskohtaisen laitteiston.

  • Älylaite – normaali älypuhelin, tabletti tai PDA-laite
  • Viiva-/QR-koodin lukija. Puettava- tai kannettava malli
  • Langaton kuulokemikrofoni
  • Hihake älylaitteen pukemiseksi käsivarteen
  • Laitehylly latauksineen

Toimitukseen kuuluu myös Tools-lisäosa, selainpohjainen ohjelmisto töiden reaaliaikaista seurantaa, johtamista ja optimointia varten.

Ratkaisu on laitteistoriippumaton, joten siinä voidaan käyttää laajaa joukkoa älylaitteita.
Älylaitteet voivat olla normaaleja älypuhelimia, tabletteja tai PDA-laitteita, Android versiovaatimus on versiot 7-10.
Ota meihin yhteyttä niin tarkistamme älylaitteesi soveltuvuuden.

Ratkaisulla tehdään kaikki kaikki varastotyöt:

  • keräys
  • vastaanotto
  • hyllytys
  • varastopaikkasiirto
  • inventointi

Osalle ihmisistä puheen käyttö voi aluksi tuntua oudolta, mutta yleensä siihen tottuu koulutuksen ja muutaman päivän käytön jälkeen.

Mikäli kuitenkaan puheenkäyttö ei tunnu mukavalta, käytettävissä ovat myös vaihtoehtoiset tavat – viivakoodien luku ja älylaitteeseen näppäily. 

Ratkaisun voi myös hankkia aluksi ilman puheentunnistusta. Tällöin toimitaan viivakoodien lukutoiminolla ja älylaitteen kenttiä näppäilemällä.  Puheentunnistuksen käyttötavan ratkaisuun voi hankkia myöhemmin.

Tutkimusten mukaan multimodaalinen käyttötapa on tehokkaampi ja tarkempi puhekeräykseen nähden.

Lisäksi multimodaalinen käyttö soveltuu kaikkiin toimintoihin tehokkaimmalla tavalla monipuolisuutensa vuoksi.

Työhön oppiminen on nopeaa, vain noin 15min. Ei puhenäytteiden antamista.

Mobiililaitteiden ylläpito ja versiopäivitykset voidaan hoitaa erillisen ylläpito-ohjelman kautta.

Asiakas voi myös itse hoitaa ylläpidon.

Ratkaisu ei korvaa nykyistä järjestelmää, vaan se liitetään toimimaan rinnan nykyisen kanssa. Tästä johtuen Talk’nPickin liiketoimintariski on pieni. Tämä myös mahdollistaa joustavan käyttöönoton porrastuksen.

Ratkaisu integroidaan asiakkaan ERP-/WMS järjestelmään. 

Intergointi on helppo toteuttaa johtuen vähäisestä tiedon määrästä – aloittaa voi keräystöiden integroinnista.

Integrointitapoja ovat kaikki seuraavat: REST, Webservive ja FTP. Helpoiten integrointi sujuu käyttämällä valmista puhekeräysrajapintaa tai Devocan omaa standardoitua REST rajapintaa.

Tyypillisesti asiakkaan ja Talk’nPick järjestelmän välillä välitetään työtiedot. Esim. Asiakasjärjestelmästä lähetetään kaikki keräystyöt Talk’nPickiin, jossa niitä voidaan optimoida, johtaa ja suorittaa.  Töiden suorituksen jälkeen tiedot palautetaan takaisin asiakasjärjestelmään joko rivi- tai työkohtaisesti.

Leo - CEO

Kysyttävää Talk'nPickistä?

Jos sinulle vielä jäi kysymyksiä Talk’nPickiin liittyen, varaa aika asiantuntijallemme ja kerromme sinulle lisää ainutlaatuisesta varastonhallinnan ratkaisustamme.

devoca ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Virheiden vähentäminen ja tehokkuuden lisääminen ovat tuttuja varastonhallinnan haasteita, joita olemme monessa varastossa ratkaisseet. Parhaimmillaan toimintojen ja työvaiheiden nopeus varastossa on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 80%.  Kokonaishyödyt muodostuvat useista tekijöistä – esimerkiksi työn tehostamisesta, töiden optimoinnista, kapasiteetin joustavuudesta ja prosessien suoraviivaistamisesta.

Ratkaisumme mahdollistavat mm. jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston ja kuljetusten automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta, takaisinmaksuaika ratkaisun hankinnalle on usein alle vuosi. 

Aloita varastotoimintojen kehittäminen nyt – paina nappia ja ota rohkeasti yhteyttä!