Varastohallinnan pilotit etenevät, lue Nokian kokemuksista

Devocan uuden Talk’nPick varastonhallintaratkaisun pilotit etenevät 

Aloitimme kuluneen kesän aikana uuden varastonhallinnan ratkaisumme pilotoinnin kahden erityyppisen asiakkaan kanssa. Asiakkaiden omissa varastoissa toteutetut käyttöpilotit onnistuivat erinomaisesti ja järjestelmä toimi odotusten mukaisesti. Lopulliseen integraatioon liittyvät tekniset selvitykset ja neuvottelut käyttöönotosta etenevät molempien pilottien osalla. 

Nokia Oyj, tuotannon varasto (inbound)

Asiakas pilotoi ratkaisumme toimintaa Nokia Oyj:n Oulun tehtaiden tuotantovarastossa elokuussa 2016. Pilotin pääkohde oli tukiasemien kokoonpanolinjojen komponenttien keräily. Järjestelmä toimi odotetusti ja pilotti saatiin suoritettua täysin aikataulun mukaisesti. Varaston henkilöstö sekä työnjohto olivat erittäin tyytyväisiä ratkaisuun. Se osoittautui oletetun helppokäyttöiseksi sekä erittäin ergonomiseksi. Päätöksentekoa tukevaa dataa alkoi siis syntymään lähes ensi hetkistä lähtien.  

Elintarvikeyhtiö, tuoretuotteet (outbound)

Ratkaisun toinen pilottiyritys löytyi elintarviketeollisuudesta, tuoretuotteiden maailmasta. Nopeasti pilaantuvien tuotteiden toimitusvaraston keräilypilotti toteutettiin myös asiakkaan normaalissa tuotantoympäristössä, todellisten asiakastilausten pohjalta. Varastohenkilöstö (10 henkilöä) ja työnjohto olivat pilotin jälkeen erittäin tyytyväisiä ratkaisuun ja kehitysprojekti jatkuu tehtaalla syksyn aikana. 

Kokemuksia pilottimallista osana ratkaisun valintaprosessia

Devocan ketterä pilottimalli osoittautui käytännössä erittäin toimivaksi. Sen avulla asiakkaan on helppo testata ratkaisua omassa ympäristössään, omalla datalla ja erittäin pienillä kustannuksilla. Talk’nPick osoittautui niin helppokäyttöiseksi, että käyttökelpoista testidataa päätöksentekoa varten syntyy jo ensimmäisistä hetkistä alkaen. Pilotointi on mahdollista oman varastotoiminnan ohella eikä siis haittaa normaalia liiketoimintaa. Se on osoittautunut todella toimivaksi tavaksi saada varmuus ratkaisun valintaan liittyviin keskeisiin kysymyksiin. Pilotin kestoa voidaan säädellä aivan tarpeiden mukaan päivästä vaikka viikkoon.

Devoca tarjoaa nyt  yhden päivän kestävää testipilottia kaikille asiakkailleen – ota yhteyttä niin kerromme lisää. 

Lue lisää ratkaisustamme tästä linkistä.

Leo Hämäläinen, puh. 050-567 2003, leo.hamalainen@devoca.fi

devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.