Nykyaikainen multimodaalinen keräysratkaisu tuo perinteisiin paperisiin ja pelkillä skannereilla tehtäviin varaston keräysprosesseihin verrattuna monia hyötyjä. Ääniohjaus vapauttaa käyttäjän kädet ja mahdollistaa liikkumisen varastossa pää ylhäällä, silmät kulku- tai työnsuuntaan käännettynä koko prosessin ajan. Käyttäjien ei tarvitse erikseen pysähtyä lukemaan, skannaamaan tai kirjoittamaan, vaan he kuuntelevat ja puhuvat sujuvasti muun tekemisen ohessa. Kun puheohjaus yhdistetään kämmenselkään tai sormeen kiinnitettäviin skannereihin ja Devocan Talk’nPickin kaltaisiin puettaviin laitteisiin, johtaa se merkittäviin hyötyihin varaston operatiivisessa toiminnassa. Hyödyt ovat niin merkittäviä, että Devocan ratkaisun tapauksessa investoinnin takaisinmaksuaika on parhaimmillaan vain muutamia kuukausia.
1. PAREMPI TUOTTAVUUS
Operatiivisen työn parempi tuottavuus syntyy useista lähteistä. Alla löydät niistä keskeisimmät. Lista ei siis ole täysin kattava ja erilaisissa varastoissa niiden väliset painoarvot voivat vaihdella.
Äänen hyödyntäminen: Paperin tai kömpelöiden käsiskannereiden poistaminen työntekijän kädestä voi säästää sekunteja per keräily, parantaen suoraan tuottavuutta jopa 15% lähtötilanteen prosessista riippuen.
Prosessin optimointi: Suuremmat tuottavuushyödyt, jopa aina 60 % asti, voidaan saavuttaa yhdistämällä ääniohjaus prosessien muiden potentiaalisten kehittämistoimenpiteiden kanssa. Devocan asiakkaat, jotka käyttävät ääntä osana keräysprosessin ohjausta, ovat saavuttaneet jopa 50 % kehityksen pelkän keräyksen tehokkuudessa. Lisähyötyjä saadaan kokonaisprosessin optimoinnilla, jonka myös Talk’nPick ja sen varastotyön johtamisen lisätoiminnallisuudet mahdollistavat.
Käyttäjäystävällisyys: Kun käyttäjä voi valita haluamansa käyttötavan kulloiseenkin tarpeeseen niin työntekijän tuottavuus paranee. Käyttäjät pystyvät itse arvioimaan ja valitsemaan kuhunkin työvaiheeseen ja -tilanteeseen tehokkaimman työtavan. Pelkkään äänikeräykseen pakottaminen taas saattaa heikentää siirtymää uusiin työkaluihin ja tuoda haasteita jo käyttöönottoon. Ääni ei myöskään ole kaikissa työvaiheissa tehokkain tapa hoitaa prosessia. Devocan käyttäjien tyytyväisyys on perinteistä äänikeräilyä selkeästi korkeampi ja mahdollistaa paremman työtyytyväisyyden kautta tehokkaamman varastotyön.
2. VÄHEMMÄN VIRHEITÄ
Ääntä käyttämällä kerääjät vahvistavat keräämänsä kohteet ja määrät käsittelyn yhteydessä. Myös toimimalla saumattomasti yhdessä skannereiden kanssa virheet vähenevät selkeästi paperipohjaisiin järjestelmiin verrattuna. Jopa korkean keräilytarkkuuden varastot voivat vähentää keräysvirheitä jopa 30-40 %.
3. NOPEAMPI OPPIMINEN
Ääniohjattu prosessi on käyttäjille intuitiivisempi. Talk’nPickissä opeteltavien sanojen määrä on selkeästi pienin ja Devocan asiakkaat ovatkin huomanneet, että uusi työntekijä voidaan kouluttaa kymmenissä minuuteissa ja hän voi alkaa työskennellä yksin jopa tunnin perehdytyksen jälkeen. Tämä mahdollistaa nopean lisätyövoiman hankkimisen odottamattomissa kysyntäpiikeissä tai sairastapauksissa. Devocan Talk’nPick sovelluksessa olevilla koulutusvideoilla ja Q&A:lla koulutetaan käyttäjää tarvittaessa myös työn ohessa. Visuaalinen käyttöliittymä tuotekuvineen on hyödyllinen myös opettelun aikana.
4. PAREMPI TYÖTURVALLISUUS
Silmät ja kädet vapaana kulkevat työntekijät ovat tietoisempia ympäristöstään. Tyytyväinen ja havainnoiva työntekijä tarkoittaa myös vähemmän tapaturmia. Työtyytyväisyys vaikuttaa pidemmällä aikavälillä myös poissaoloihin, joilla aina on oma vaikutuksensa varaston tuottavuuteen.
Devocalla on oman kokemuksen myötä kehittynyt kyky nopeasti arvioida kuhunkin varastoon oma kehityspotentiaali ja investoinnin kannattavuus. Jos haluat tehdä sellaisen omaan varastoon, niin ota yhteyttä.
Devocan hyödyistä voit kuulla lisää asiakkaidemme suulla, esimerkiksi Medifonin Jyrki Ristisen videohaastattelusta. Yli kuuden vuoden kokemuksella ja yli 40 kerääjän voimin hän tietää mistä puhuu.
21.4.2023 / Devoca Oy