LTP Logistics valitsi Devocan “hands-free” keräilyratkaisun

Tarrakeräilystä digiaikaan!

LTP Logistics Oy ja Devoca Oy ovat solmineet kaupan Devocan Talk’nPick ratkaisun toimittamisesta varastojen keräilyyn. Ratkaisu otetaan käyttöön vuoden 2018 alussa. LTP Logistics Oy on lämpötilasäädeltyjen (+0°C – +3°C) elintarvikkeiden logistikkapalveluita tuottava yritys, jonka asiakaskunta koostuu pienistä ja keskisuurista elintarviketeollisuuden toimijoista. Palveluihin kuuluvat tuotteiden keräily, varastointi, lähetys ja kuljetus koko Suomen alueella.

Tarrojen liimailusta reaaliaikaiseen digitaaliseen ratkaisuun

LTP Locisticsin suurimmat kehittämishaasteet liittyvät varastoissa tehtävän työn tehokkuuteen ja laatuun. Osa LTP Logisticsin keräilystä ohjataan lista- ja tarrakeräilyyn, joka on tehotonta ja altistaa virheille. Uusi ratkaisu poistaa tarrakeräykseen liittyvän keräystarrojen liimaamisen sekä vapauttaa kädet ja mahdollistaa keskittymisen itse työn tekemiseen. Keräilyyn tuo lisätehoa myös moniasiakaskeräily, jossa samalla keräyskierroksella kerätään useamman loppuasiakkaan toimitukset. Ratkaisun integrointi LTP Logisticsin toiminnanohjausjärjestelmään mahdollistaa myös täysin reaalikaikaisen tiedon varaston tilanteesta.

“Olimme kartoittaneet eri kehittämisvaihtoehtoja, myös puheohjausta, jo pidemmän aikaa. Devocan joustavuus ja osaaminen, selkeät rajapintakuvaukset sekä tietysti ratkaisun kokonaiskustannukset vaikuttivat eniten päätökseen”, kertoo Tommi Salovalta LTP Logsticsilta.

Puettu teknologia vapauttaa kädet ja silmät

Keräilijöiden käyttöön tulee puettava keräilyratkaisu, jossa on puhekeräys tuettuna 2D-viivakoodilukijoilla ja Android pohjaisen älypuhelimen näytöllä/näppäimistöllä. Multimodaalisuus mahdollistaa keräilijöille täyden joustavuuden käyttötavan valintaan työtehtävän mukaisesti. Ratkaisussa on myös huomioitu LTP Logisticsin toiminnan viileät olosuhteet, joten headsetitkin ovat kylmän kestävää mallia.

Uuden ratkaisun avulla tavoitellaan:

  • -työn tehostumista,
  • -keräilyvirheiden vähenemistä ja
  • -parempaa ohjausta keräilyn suorittamiseen.

“Olemme siis pidemmän aikaa harkinneet puheohjausta keräilyyn. Devoca otti 2017 keväällä yhteyttä ja olimme heti kiinnostuneita heidän tarjoamastaan laite- ja ohjelmistokokonaisuudesta. Halusimme nähdä kokonaisuuden ensin toimivan käytännössä, jonka jälkeen olimme valmiita tekemään itse päätöksen. Vierailimme erään Devocan asiakkaan luona, joka oli myös valinnut keräilyyn Devocan Talk’nPickin. Työt asiakkaalla sujuivat hyvin ja kokonaisuus vakuutti meidät. Uskomme vahvasti, että Devocan avulla saamme myös kiitosta työntekijöiltä, koska käsien vapautuessa työergonomia paranee”, kertoo LTP Logistics Oy:n Tommi Salovalta.

devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.

Tilaa uutiskirje

Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.