Storia Oy
Storia Oy
Kirjat ja toimistotarvikkeet liikkeelle Talk’nPickillä

Logistiikka-alalla tehokkuus ja tarkkuus ovat arkipäivän menestyksen kulmakiviä – ja Storian Logistiikkakeskuksessa ne vietiin uudelle tasolle Devocan puheohjatulla keräysratkaisulla.
Storia Oy on kotimainen 3PL-logistiikkapalvelujen tuottaja, joka palvelee kirja-alan asiakkaita Hyvinkään ja Keuruun logistiikkakeskuksista käsin. Yritys toimittaa vuosittain huimat 17 miljoonaa kirjaa ja 4 miljoonaa muuta tuotetta kustantajille, verkkokaupoille, kirjastoille ja kouluille.
Uudistustarve nousi käytännön arjesta
Aiemmin keräystoiminnot perustuivat puheohjattuun ratkaisuun. Kasvavat volyymit ja tarve kehittää varaston toimintoja loivat paineita järjestelmän uudistamiselle. Tavoitteena oli tehostaa keräysprosessia, parantaa tarkkuutta ja tarjota käyttäjille entistä sujuvampi käyttökokemus.
Talk’nPick – nykyaikainen puhekeräysratkaisu
Ratkaisuksi valikoitui Devoca Oy:n kehittämä Talk’nPick, käyttäjäystävällinen puheohjattu keräyssovellus, joka toimii tavallisella älypuhelimella. Puhelin kiinnitetään varastotyöntekijän käsivarteen hihakkeella, jolloin kädet jäävät vapaiksi tuotteiden keräilyyn. Sovellus on reaaliaikainen, joten manuaaliset toiminnot ja paperiset keräyslistat voidaan jättää historiaan.


Tuloksia jo käyttöönotosta lähtien
Talk’nPickin ansiosta Storian keräysprosessi nopeutui ja virheet vähenivät merkittävästi. Käyttöönotto sujui sujuvasti ilman tuotannon keskeytyksiä. Lisäksi ratkaisu mahdollistaa käytön laajentamisen myös muihin varaston toimintoihin tulevaisuudessa.
Ratkaisussa päädyttiin mobiiliverkon käyttämiseen, mutta myös oman langattoman verkon käyttö on mahdollista.
”Yhteistyö Storian kanssa osoittaa ratkaisumme kilpailukyvyn kansainvälisiä vaihtoehtoja vastaan,” kertoo Devoca Oy:n CEO Leo Hämäläinen.
Hyödyt nopeasti
- Nopeampi ja virheettömämpi keräys
- Käyttöönotto ilman keskeytyksiä
- Helppokäyttöisyys
Lue myös
Tutustu myös muihin asiakkaisiimme

Medifon Oy
Medifonin lääketarvikkeiden tukkuvarastoon lisää tarkkuutta ja tehokkuutta Devocan Talk'nPick ratkaisun avulla. Ratkaisun takaisinmaksuaika alle puoli vuotta.

Mäkelä Alu Oy
Alumiiniprofiilivarastoon tehoa ja tarkkuutta Devocan Talk'nPick ratkaisulla toimintojen laajetessa Voikkaalle.

Kumppaninne varaston digitalisointiin
Tehokkuusvaatimukset, tehtävien moninaisuudet ja käyttäjäystävällisyys ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70%. Kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.