Famifarm Oy
- Famifarm kasvattaa Joroisissa salaatteja ja yrttejä, jotka myydään kaupoissa ympäri Suomen Järvikylän brändin alla.
- Manuaalisten keräyslistojen käyttö ei enää vastaa nykypäivän vaatimuksia, joten Järvikylän päivittäiset sadat tilausrivit kerätään nyt Talk’nPick keräysratkaisulla puhekeräystä hyödyntäen.
- Puhekeräys tehostaa työtä huomattavasti, sillä kerääjien ei tarvitse lukea keräystietoja paperilta. Kerääjä saa keräystiedot suoraan ääniohjauksella ja voi vahvistaa toimenpiteet puheella, jolloin molemmat kädet jäävät vapaiksi tavaroiden keräämiseen ja laatikoiden nostamiseen.
- Prosessi on tehostunut huomattavasti, ja virheiden määrä on vähentynyt merkittävästi.
- Viileävarastoissa työskentelee yhteensä 20 työntekijää, jotka käyttävät päätelaitteinaan älypuhelimia ja kuulokemikrofoneja.
Famifarm Oy on ollut uranuurtajana rakentamassa Suomen ruukkusalaatti- ja yrttimarkkinoita jo vuosikymmeniä. Ensimmäiset salaatit lähtivät myymälöihin Järvikylä tuotemerkillä vuonna 1987. Vuosien saatossa tuotevalikoima on pikkuhiljaa laajentunut tuoden suomalaisten ruokapöytiin uusia eksoottisia makuja ja vivahteita.
Tänä päivänä huolella ja rakkaudella Joroisissa Järvikylän kasvihuoneissa kasvatetut salaatit ja yrtit lienevät tuttuja lähes jokaiselle suomalaiselle. Nyt niitä aletaan keräämään toimitettaviksi ympäri Suomen Devocan Talk’nPick keräysratkaisulla.
Pois paperisista keräyslistoista
Famifarmin varastolta Joroisista toimitetaan päivittäin useita rekallisia salaatteja ja yrttejä niin isompiin kuin pienempiinkin kauppoihin. Tuotenimikkeitä on yli 50 ja päivittäin käsiteltäviä tilausrivejä satoja. Paperipohjaiseen ratkaisuun haluttiin muutos, joka olisi samalla kattava, mutta myös kustannustehokas.
Jatkossa Talk’nPickillä voidaan työstää tilausrivejä mobiilissa multimodaalisesti, mutta etenkin Famifarmin varastossa puhekeräystä hyödyntäen. Paperisia keräyslistoja ei enää tarvita ja kerääjien molemmat kädet vapautuvat yrttien ja salaattien keräämiseen hyllyistä.
Puhekeräys tuo keräystöihin hyötyjä monin tavoin. Työ tulee sujuvammaksi, kun kerääjän ei tarvitse lukea tietoja paperilta tai näytöltä, vaan sen sijaan hän saa tarvitsemansa ohjeet puheohjauksena kuulokkeisiinsa. Kerääjä voi kuitata keräämänsä tuotteet ja määrät puheella kuulokkeisiin. Puheohjausta käytettäessä kerääjän liike on jatkuvaa ja työ on sujuvampaa koko kierroksen ajan. Virheiden määrä vähenee, keräysnopeus kasvaa ja työergonomia paranee, sillä puhekeräystä käyttäen kerääjälle jää kaksi kättä vapaaksi tuotteiden keräämiseen.