Talk’nPick kerää Järvikylän salaatteja ja yrttejä!

JArvikyla

Famifarm Oy on ollut uranuurtajana rakentamassa Suomen ruukkusalaatti- ja yrttimarkkinoita jo vuosikymmeniä. Ensimmäiset salaatit lähtivät myymälöihin Järvikylä tuotemerkillä vuonna 1987. Vuosien saatossa tuotevalikoima on pikkuhiljaa laajentunut tuoden suomalaisten ruokapöytiin uusia eksoottisia makuja ja vivahteita.

Tänä päivänä huolella ja rakkaudella Joroisissa Järvikylän kasvihuoneissa kasvatetut salaatit ja yrtit lienevät tuttuja lähes jokaiselle suomalaiselle. Nyt niitä aletaan keräämään toimitettaviksi ympäri Suomen Devocan Talk’nPick keräysratkaisulla.

Talk’nPickillä pois paperisista keräyslistoista

 Famifarmin varastolta Joroisista toimitetaan päivittäin useita rekallisia salaatteja ja yrttejä niin isompiin kuin pienempiinkin kauppoihin. Tuotenimikkeitä on yli 50 ja päivittäin käsiteltäviä tilausrivejä satoja. Paperipohjaiseen ratkaisuun haluttiin muutos, joka olisi samalla kattava, mutta myös kustannustehokas.

Jatkossa Talk’nPickillä voidaan työstää tilausrivejä mobiilissa multimodaalisesti, mutta etenkin Famifarmin varastossa puhekeräystä hyödyntäen. Paperisia keräyslistoja ei enää tarvita ja kerääjien molemmat kädet vapautuvat yrttien ja salaattien keräämiseen hyllyistä.

Puhekeräys tuo keräystöihin hyötyjä monin tavoin. Työ tulee sujuvammaksi, kun kerääjän ei  tarvitse lukea tietoja paperilta tai näytöltä, vaan sen sijaan hän saa tarvitsemansa ohjeet puheohjauksena kuulokkeisiinsa. Kerääjä voi kuitata keräämänsä tuotteet ja määrät puheella kuulokkeisiin. Puheohjausta käytettäessä kerääjän liike on jatkuvaa ja työ on sujuvampaa koko kierroksen ajan. Virheiden määrä vähenee, keräysnopeus kasvaa ja työergonomia paranee, sillä puhekeräystä käyttäen kerääjälle jää kaksi kättä vapaaksi tuotteiden keräämiseen.

Puhekeräys muuttaa keräilyn tehokkaammaksi ja virheettömämmäksi

Keräilijöiden ääni:
 
Puhekeräyksen käyttöönotto on ollut käänteentekevää. Kerääjät ovat yhtä mieltä: ”Nopeampaa kerätä puhekeräyksellä kuin perinteisellä paperilla.” Tämä merkitsee sujuvampaa työvauhtia ja tehokkuutta keräysprosessiin. 
 
Lisäksi, molemmat kädet ovat vapaana, mikä mahdollistaa vaivattoman tuotteiden käsittelyn ja laatikoiden nostamisen ilman keskeytyksiä. Keräilijät raportoivat, että tämä vapaus on tehnyt työstä miellyttävämpää ja ergonomisempaa.
 
Virheet ovat vähentyneet huomattavasti. Tilaukset eivät enää katoa, sillä mobiili- ja Tools-sovellukset pitävät tiedot aina tallessa. Tämä tuo luotettavuutta ja tarkkuutta koko keräilyprosessiin.
 
Työnjohdon näkökulmaa:
 
Työnjohdolla on myös havaintoja toimintojen muuttumisesta. Lavotuksen nopeutuminen on ollut huomattavaa verrattuna perinteisiin manuaalisiin menetelmiin. Lisäksi, virheet lavamäärien kirjauksessa kuljetustilauksiin ovat selvästi vähentyneet.
 
Tools-sovelluksen avulla jo lavotettuun työhön voi lisätä lisätilauksia nopeasti ja vaivattomasti. Tallennetut asiakaserikoistiedot vähentävät muistamisen tarvetta, ja kaikki tarvittavat tiedot ovat aina saatavilla.
 
Toosin toiminnoista Yleiskatsaus näyttää, että keräilijöiden töiden hallinnasta ja työnjaosta on tullut  helppoa ja läpinäkyvää. Tietylle keräilijälle määrätyn työn voi ottaa keräilyyn kuka tahansa, mikä lisää joustavuutta ja tehokkuutta.
 
Lisäetuja, jotka eivät ole jääneet huomaamatta: 
 
Puhekeräys mahdollistaa lavakirjanpidon tarkemman ylläpidon, sisältäen lavamallien erittelyt ja määrät. Työntekijäkohtainen data kuten kerätyt määrät ja käytetty aika tuo lisää näkyvyyttä ja tehokkuutta työprosessiin. Lisäksi, uusien tuotteiden automaattinen tallennus Toolsiin nopeuttaa päivittäistä toimintaa.
 
Kaiken kaikkiaan, puhekeräys on tuonut valtavasti tehokkuutta ja luotettavuutta varastonhallintaan. Sekä keräilijät että työnjohto raportoivat selkeitä parannuksia prosessissa verrattuna entisiin manuaalisiin toimintatapoihin. 
devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.

Tilaa uutiskirje

Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.