Oloapteekki – Hyvän Olon Tila

Olo-apteekki on vauhdilla kasvava apteekkituotteiden verkkokauppa. Verkkokaupan sivulta on tilattavissa monipuolisesti käsikauppalääkkeitä, ravintolisiä, monenlaisia arjen apuvälineitä ja hyvinvointituotteita.

image (15) (003)

Äänikeräys vaihtoehtona

Varaston laajenemisen ja kasvavan liiketoiminnan positiivisen ongelman takia lähdettiin viime keväänä hakemaan uutta keräysratkaisua. Vahvana vaihtoehtona digitaalisista ratkaisuista oli lähteä etsimään toimittajaa, jolla on tarjolla äänikeräysratkaisu, jonka avulla päästäisiin kertaheitolla pois paperisista toiminnoista, tehostettaisiin toimintoja ja vähennettäisiin askelia.

Kivuton toimitus

Lauri Olo-apteekilta kertoo puolen vuoden käyttökokemuksen jälkeen, että Talk’nPick ratkaisun toimitus sujui melko hyvin, ratkaisun peruslogiikka on selkeä ja käyttöönotto varastossa meni jokseenkin kivuttomasti.

Karoliina, varastotyöntekijä: ”Meillä ei ollut varastolla ennakko-odotuksia äänikeräysratkaisusta tai ylipäätään sen käytöstä. Aluksi luurin pitäminen käsivarressa oli vähän outoa ja se painoikin, mutta hyöty siitä, että molemmat kädet vapautuivat keräämiseen ja hyöty näkyy etenkin koontikeräyksessä, joka sujuu aiempaa nopeammin ja tavaraa lähtee enemmän ulos. Ja äkkiä siihen luurin painoonkin tottui. Paperilla tehtävään keräykseen emme halua enää palata.”

Tilausmäärät tuplaantuvat sesonkiaikoina

Kuten monessa muussakin verkkokaupassa, sesonkiaikoina tilausmäärät tuplaantuvat, jopa triplaantuvat, etenkin loppuvuotta kohden. Toimituksien pysyminen aikataulussa vaatii lisätyövoimaa keräykseen. Ratkaisun käyttäjäystävällisyyden ansiosta, sesonkityöntekijät keräävätkin Talk’nPick ratkaisulla jo ensimmäisestä työpäivästä lähtien.

Lauri Pudas, verkkopalvelujohtaja: ” Uudella keräilijällä menee suunnilleen kaksi tuntia oppia äänikeräily. Uusien työntekijöiden aloittaessa tehokkuusmittarit näyttävät hetkellistä tehojen laskua, mutta tilanne tasoittuu melko nopeasti.”

Tehokkuusmittarit plussalla

Tehokkuusmittareilla mitattuna tehot ovat nousseet ja valmiiden tilauksien määrää per päivä on saatu nostettua systemaattisesti. Monikeräilyn myötä askelten määrä on vähentynyt, mutta vielä tehoja voisi vielä parantaa, kun optimointityökalut kehittyisivät tools-työkalussa.

Kehitystyö jatkuu yhdessä

Kehittämiseen sitoutunut asiakas on meille helmi ja kehittämistyötä jatketaankin Olo-apteekin osaavan tiimin kanssa siten, että koko ratkaisun potentiaali ja hyöty sen kaikilta osin saadaan otettua käyttöön.

Lauri Pudas, verkkopalvelujohtaja: ”Talk’nPickin tuomilla tehonlisäyksissä tullaan pääsemään tulevaisuudessa ”viitosvaihteen vauhtiin”. Lisäpotentiaalia ratkaisussa löytyy, kun äänikeräilyn toimintoja kehitetään vielä edelleen ja ratkaisun uusia hyötyjä otetaan käyttöön.”

devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.

Tilaa uutiskirje

Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.