Kustannustehokasta tarkkuutta kauneustuotteiden verkkokauppatoimituksiin

Devoca muuttaa Face Helsinki kauneustuotteiden varaston kerralla digitaaliseksi. 

Face Helsinki on vuonna 2007 perustettu kauneudenhoitoalan tukkuliike, joka toimittaa korkeatasoisia kampaamo-, kosmetiikka- ja ihonhoidon tuotesarjoja jälleenmyyjilleen. Tuotesarjoina mm. Paese, Miyo, Ziaja ja Davines.

Helsingin Herttoniemen varastolta lähetetään päivittäin yksittäisiä tuotteita tai laatikoittain tuotteita sekä pien- että ketjuasiakkaille.  Tuotenimikkeitä varastossa on tuhansia ja päivittäin käsiteltäviä tilausrivejä satoja. Paperipohjaisesti hoidettavaan keräilyyn haluttiin samalla kerralla kattava mutta kustannustehokas muutos.

Puhekeräys oli toimintojen tehostamisen ja tarkennuksen erilaisista menetelmistä ennalta tuttu”, kertoo toimitusjohtaja Juha Mertanen. Puhekeräys on tehokas ja tarkka menetelmä, virheiden määrä pienenee merkittävästi, keräilyprosessi nopeutuu ja työergonomia paranee. Hyödyt ovat nähtävissä Facellakin nopealla aikataululla.

Paperikeräys historiaan

Uusi ratkaisu muuttaa Facen varaston kerralla digitaaliseksi. Devocan Talk’nPick ratkaisulla voidaan jatkossa työstää tilausrivejä tarkasti ja tehokkaasti. Kerääjät hyödyntävät Talkn’Pick mobiiliratkaisua multimodaalisesti: puheella, viivakoodinlukijalla tai puhelimen näppäimistöä käyttämällä. Paperilappuja ei jatkossa tarvita ja työntekijän molemmat kädet vapautuvat kätevän hihakkeen avulla tuotteiden keräämiseen hyllyistä. Kun keräilyn tarkkuutta hallitaan useilla eri varmistuskeinoilla niin virheiden määrä vähenee ja keräysnopeus paranee.  

ERP + Talk’nPick = Dynaaminen online varasto

Facella Talk’nPick integroidaan Odoo 14 ERP-järjestelmään. Näin varastonhallinnasta rakennetaan tehokas kokonaisuus, jolla voidaan hoitaa digitaalisesti kaikki varastotoiminnot; keräys, vastaanotto, hyllytys ja inventointi. Sovellusten työnjaossa Odoo ERP-järjestelmässä hallitaan mm. saldot ja varastopaikat. Kokonaisratkaisu on täydellinen varastonhallinnan paketti – dynaaminen ja reaaliaikainen. Lisäksi ratkaisulla hoidetaan kuljetusten tilaus automaattisesti.  

devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.

Tilaa uutiskirje

Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.