Collico Oy
Haasteena päivittäistavaroiden moninaisuus ja tehokkuusvaatimukset
Collico Oy on päivittäistavaroiden logistiikkaan erikoistunut yhtiö, joka tarjoaa varastointi- ja keräilypalvelua teollisuuden sekä verkkokaupan erilaisiin tarpeisiin.
Vuonna 2018 tehtiin iso päätös logistiikan alustan uusimisesta. Samalla vaihtui myös vastaanoton, inventoinnin ja keräilyn ratkaisutoimittaja. Nyt näitä tehtäviä hoidetaan Devocan Talk’nPick ratkaisulla.
Monipuolinen ratkaisu
”Hoidamme Talk’nPickillä työtehtävät vastaanotosta ja hyllytyksestä alkaen aina keräilyyn ja kollilappujen tulostukseen asti.”
”Ratkaisu on tavoitteemme mukaisesti kustannustehokas. Olemme tyytyväisiä jo saavutettuihin tuloksiin vaikka kehitys onkin vasta alkumetreillä.”
Collicon tuotantojohtaja Jarmo Ahon mukaan uudella ratkaisulla hoidetaan suuri osa sisälogistiikan työtehtävistä.
Haasteena tehtävien moninaisuus
Collico etsi uuteen logistiikan kokonaisratkaisuunsa nopeasti kasvavan yrityksen investointikykyyn soveltuvaa keräilyratkaisua. Voimakas kasvu vaati ketteriä ratkaisuja ja niiden tuli integroitua kiinteästi Collicon varastonhallintajärjestelmään.
Oman haasteensa ratkaisulle toivat ruokaverkkokaupan erityispiirteet mm. painokerättävien, päiväystuotteiden ja pakastevaraston osalla. Saman työkalun tuli myös pystyä moneen – tuotteiden vastaanotosta aina kollilappujen tulostamiseen. Kuluttajien laadukkaaseen palvelemiseen keskittyvä yritys joutuikin miettimään kehittämistä huolellisesti.
Collico päätyi DevocanTalk’nPick ratkaisuun, jossa yhdistyi puheentunnistus, viivakoodin lukijat sekä kosketusnäyttö samassa paketissa.
Älypuhelin, puhe ja sormiskanneri ovat näppärä yhdistelmä
Keräilyn päätelaitteena toimii kätevällä hihakkeellakäyttäjän kyynärvarteen kiinnitetty älypuhelin, joka vapauttaa keräilijän kädet tuoden mukanaan käytettävyyttä ja mukavuutta. Sovellusta ohjataan puheella ja tuotteiden viivakoodit luetaan Devocan sormiskannerilla.
Ratkaisussa päädyttiin oman langattoman verkon käyttöön, mutta mobiiliverkon hyödyntäminen on myös mahdollista.
Sisäänajo jouluruuhkassa
Ruokaverkkokaupassa keräilyn tehovaatimukset ovat kovia ja volyymit isoja. Siksi oikean keräilyratkaisun merkitys korostuu. Vuoden 2018 joulumyynti oli loistava koeponnistus kokonaisuudelle. Nyt huolellisesti sisäänajettu kokonaisuus on valmiina vastaanottamaan yhä suuremmat volyymit.
Hyödyt irti nopeasti
Järjestelmän hyötyjen ulosmittaaminen on siis vasta alussa, mutta jo nyt investointiin ja yhteistyöhön ollaan tyytyväisiä. Ratkaisun käytettävyyteen ollaan erityisen tyytyväisiä. Käyttö on helppo omaksua ja tekijät voivat siirtyä muutaman ohjatun keräilykierroksen jälkeen suoraan työssä oppimiseen. Tärkeä seikka esimerkiksi väliaikaisen työvoiman käytön osalta.
Käyttäjäystävällisyyteen liittyy myös kerääjän omissa käsissä oleva päätös, mitä ominaisuutta kulloisessakin keräilytapahtumassa käyttää. Puhe, kosketusnäyttö ja viivakoodi toimivat hienosti yhteen tai erikseen.
Lue myös
Tutustu myös muihin asiakkaisiimme
Medifon Oy
Medifonin lääketarvikkeiden tukkuvarastoon lisää tarkkuutta ja tehokkuutta Devocan Talk'nPick ratkaisun avulla. Ratkaisun takaisinmaksuaika alle puoli vuotta.
Mäkelän Alu Oy
Alumiiniprofiilivarastoon tehoa ja tarkkuutta Devocan Talk'nPick ratkaisulla toimintojen laajetessa Voikkaalle.
Kumppaninne varaston digitalisointiin
Tehokkuusvaatimukset, tehtävien moninaisuudet ja käyttäjäystävällisyys ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70%. Kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.