Mäkelä Alu Oy valitsi Devocan Talk’n’Pickin varastoonsa

Talk’n’Pick mukana uuden maalaamon keräilyratkaisussa. 

Uusi maalaamo – uusi keräilyratkaisu varastoon

Mäkelä Alu Oy on alumiiniprofiilien tuotantoon erikoistunut metallinjalostusyritys, joka puristaa alumiiniprofiileja räätälöidysti ja pintakäsittelee niitä muun muassa rakennus- ja telakkateollisuuden tarpeisiin. Yrityksen liikevaihto on yli 80 miljoonaa euroa, ja sillä on lähes 300 työntekijää.

Mäkelä Alun laajentaa toimintaansa ja avaa Voikkaalle uuden ja nykyaikaisen maalaamon, joka on erikoistunut asiakasprofiilien pulverimaalaukseen. Osana tuotannon prosessia ovat tuotteiden vastaanotto, varastointi ja asiakastoimitukset.

Mäkelä Alu etsi maalaamon logistisiin tarpeisiin soveltuvaa varaston keräilyratkaisua. Kehitystarpeet vaativat uusia ratkaisuja, joiden tulee integroitua Mäkelä Alun olemassa olevaan varastonhallintajärjestelmään. Haasteena on tuotteiden monimuotoisuus ja asiakkaille räätälöitävät tuotteet. Ratkaisun tulee myös taipua useisiin toimintoihin tuotteiden vastaanotosta, keräilyyn sekä lähettämiseen – tehokkaasti ja nopeasti.

Puhe, skanneri ja puhelimen näppäimistö – ketterä yhdistelmä

Mäkelä Alun maalaamo päätyi Devocan Talk’n’Pick ratkaisuun, jossa yhdistyy puheentunnistus, sormiskanneri sekä kosketusnäyttö. Keräilyn päätelaitteena toimii kätevällä hihakkeella käyttäjän kyynärvarteen puettava älypuhelin, joka vapauttaa keräilijän kädet itse työhön. Sovellusta ohjataan puheella ja tuotteiden viivakoodit luetaan sormiskannerilla.

Ratkaisussa voidaan käyttää maalaamon omaa langatonta verkkoa, mutta tarvittaessa myös mobiiliverkon käyttö on mahdollista. Talk’nPick ajetaan sisään kesän aikana ja täyteen vauhtiiin päästään syksyllä, kun maalaamon toiminta saavuttaa oikean mittakaavansa.  

Toimialariippumaton ja kustannustehokas ratkaisu

Metalliteollisuuden tarpeiden ratkaisu osoittaa Talk’nPickin ratkaisevan monipuolisesti eri toimialojen haasteet niin suurten kuin pientenkin yritysten osalla. Ratkaisun ylivoimainen kokonaistaloudellisuus mahdollistaa täysin uuden tehokkuuden kaikille yrityksille. Ratkaisun ydin on yritysten varastohallinnan tarpeisiin räätälöity sovellus ja älypuhelin, jota käytetään tehokkaimmalla yhdistelmällä eri rajapintoja. Puheentunnistus, kosketusnäyttö ja sormiskannerit ovat tavallisimmat käyttötavat. Tarvittaessa on mahdollista hyödyntää myös älylaseja tai vaikka vyöllä kannettavaa langatonta tulostinta.


Lisätiedot:

Leo Hämäläinen Devoca Oy

puh. +358 505672003

email: leo.hamalainen@devoca.fi

www.devoca.fi

devoca-ikoni

Kumppaninne varaston digitalisointiin

Edellämainitut asiat ovat Devocalla tuttuja ja olemme monessa varastossa niitä ratkaisseet. Parhaimmillaan varaston nopeus on kasvanut 40% ja tarkkuus parantunut 70% ja kaikkia edellämainittuja asioita olemme pystyneet kohentamaan Devocan ratkaisujen avulla. Niillä mm. optimoimme keräystä, vastaanottoa ja hyllytystä monin tavoin.

Ratkaisumme mahdollistavat jatkuvan inventaarion, dynaamisen varaston, kuljetun automaattisen hallinnan. Ja mikä parasta niin takaisinmaksuaika on usein alle vuosi. Aloita nettikauppavaraston kehittäminen tästä painikkeesta tai ota meihin suoraan yhteyttä ja kerromme lisää.

Tilaa uutiskirje

Tilatessasi uutiskirjeemme, liityt postituslistallemme ja varmistat, että saat tuoreimmat kuulumiset ja tiedot ajankohtaisista uutisistamme suoraan sähköpostiisi.